Impact van onze inzet

03-10-2020

19 september 2020

Dit project heeft een heftige voorgeschiedenis. Vorig jaar in de zomer kwam bij ons een dringende hulpvraag binnen: konden we een alleenstaande moeder met een jonge baby helpen wat dozen in te pakken? Ze ging verhuizen en had helemaal niemand die ze daarvoor kon vragen.

Eenmaal binnen in het kleine, overvolle huisje bleek er heel wat meer aan de hand. De jonge vrouw had tot die dag iedereen buiten de deur gehouden. De schaamte over de chaos waarin zij leefde met haar baby en hond was te groot.

Het werden twee lange pittige dagen, waarin we haar -samen met de hulpverleenster – hebben geholpen alle spullen uit te zoeken. Heel veel is weggegooid en met de rest verhuisden we haar over naar een mooie, schone flat in een fijne wijk.

Na een jaar waren we vandaag dus weer bij de moeder en haar kindje. Wat een verschil! Ze straalde en haar appartement zag er gezellig en netjes uit. Voor ons had ze een lijstje met klusjes klaar liggen. Zelf kon ze die niet doen vanwege allerlei lichamelijke problemen. Onze twee vrijwilligers hingen gordijnen en schilderijtjes op in de kinderkamer, bevestigden her en der lampen en ook kwam er eindelijk een douchegordijn.

Kleine klusjes, maar voor haar een grote opluchting dat ze gedaan zijn. ‘Ik ben zo blij!’, zei ze bij het afscheid. En wij ook dat we haar opnieuw hebben kunnen helpen, maar vooral omdat het zo goed met haar gaat.