Ouderen t’ Nieuwland verrast!

27-11-2020

Vandaag ontpopten de kinderen uit groep 6/7 van basisschool Gbs de Fakkel zich als ware filmsterren. Zij kregen bezoek van RTV Oost in de klas en tijdens hun Lichtpuntjesactie vandaag (de reportage komt 27 november in de avond online!).
De kinderen gingen op bezoek bij de ouderen van Lang Leve Thuis Het Nieuwland om daar de ouderen blij te maken met hun bezoek.
De kinderen hadden persoonlijke kaarten geschreven, lichtglaasjes en een memoryspel gemaakt. Ze hadden gehoord dat de ouderen houden van spelletjes spelen. De ouderen zaten klaar voor het raam en toen de kinderen er waren, kwam er één voor één een glimlach bij de bewoners tevoorschijn. Zwaaien, hartjesgebaren met de handen en mooie woorden via de telefoon, maakte contact tussen de kinderen en de ouderen mogelijk.
Wat was het een mooie ochtend!
Geïnspireerd?
Lijkt het je ook leuk om als school samen te werken met Stichting Present Almelo? Neem gerust contact op met Ruth Dam – 06 – 83225609 / ruth.dam@presentalmelo.nl