Flexers zijn weer Present

10-01-2022

In de eerste week van het nieuwe jaar waren onze flexers Present op donderdag 6 en zaterdag 8 januari,

Hieronder leest u een verslag van deze ontmoetingen:

Donderdag 6-1-2022: Afvoeren afval.

Het eerste project van 2022 zit er op ✅ ! Jan B. en Afke hielpen een Almelose, die een moeilijke tijd achter de rug heeft. Nu het weer beter met haar gaat, wilde ze graag haar leefomgeving ook op orde hebben. Immers: een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd. Onze vrijwilligers hielpen graag met het afvoeren van afval uit haar woning en berging. ‘Ik ben zo blij. Nu kan ik echt verder met mijn leven!’, zei ze opgelucht.

Zaterdag 8-1 2-2022: Diverse kleine klusjes.

Bij Stichting Present Almelo hebben we doorgaans te maken met eenmalige afgebakende projecten. Soms wordt een project een traject: de hulpvraag is dan zo groot dat wij vaker terugkomen. Zo ook bij Jennifer en haar zoontje. Twintig jaar geleden kwam zij vanuit Afrika naar ons land en inmiddels woont zij alweer wat jaartjes in Almelo. Haar sociale netwerk is echter minimaal, zij heeft niemand die haar kan helpen. Dankzij Obimex worden er al diverse kleine klusjes uitgevoerd en vandaag mochten onze flexers hun spierballen testen door het verplaatsen van diverse dozen en koffers naar de zolder. De slaapkamer van haar zoontje stond namelijk overvol met spullen, spullen en nog eens spullen. Het was er zo vol dat er zelfs geen bed meer in paste. Dankzij Annette, Chiel en onze fotograaf Robèrt was de kamer in no time leeg. Ook de overvolle bijkeuken werd nog even onder handen genomen. Binnenkort wordt er vloerbedekking gelegd en worden een kast en een bed geplaatst. Na al die jaren heeft hij dan eindelijk zijn eigen kamer. Stukje bij beetje komen ze er wel.