Als individu (Flex Present)

Wij geloven dat iedereen wil en kan bijdragen aan een nog mooier Almelo. Wij weten (serieus, uit eigen ervaring) ook dat je soms zelf druk genoeg bent. Met je eigen agenda, werk, je gezin of sociale leven. Daar hoef je je in veel gevallen ook helemaal niet schuldig over te voelen. Ervaar het als een zegen dat je bevoorrecht bent met een goed leven.

Toch blijft het knagen…. is er meer in het leven dan je eigen leven …. wil je actief verschil maken bij dat gezin dat leeft onder de armoedegrens ….. of zou je toch een keer aan willen bellen bij dat ene huis waar de gordijnen altijd dicht zitten en de tuin steeds verder uitgroeit tot de buurtjungle …

Herken jij jezelf hierin?

Wil je hierin actie ondernemen? Dan ben jij geschikt voor Flex Present! Samengestelde groepen (jij met andere flexers) dat op verschillende momenten verschil maakt in het leven van de meest kwetsbare inwoners van Almelo. Dan komt armoede en eenzaamheid in één keer heel dichtbij. Maar nog mooier, je draagt bij in een oplossing.

Hoe werkt Flex Present?

• Je meldt je aan als individu.
  • Wij nemen contact met je op en bespreken jouw aanbod.
    Bij Flex Present bepaal jij:

• hoe vaak je Present wil zijn,
    • welke dag jou het beste uitkomt (te combineren in je agenda)
    • en wat je wilt doen (wil je praktisch aan de slag of wil je liever met specifieke doelgroepen gezellige activiteiten ondernemen of beide?)
  • Wij plannen je in op éénmalige projecten. De frequentie én type projecten komen helemaal overeen met jouw wensen.
  • De vrijwilligersprojecten voer je samen met andere flexers uit.
    • De projecten hebben altijd impact. Je komt terecht op plekken waar de hulp het hardst nodig is. Wij werken hiervoor samen met hulpverleners.
    • De projecten maken verschil, omdat je dit samen met andere flexers doet. De kracht van samenwerken in een groep is fenomenaal. In één dag kun je een kinderkamer opknappen. Een vervuilde woning schoonmaken. Of een dagje uit organiseren voor ouderen. Vele handen maken echt licht werk!
    • Je ontmoet tijdens de projecten ook nieuwe stadsgenoten (flexers) die samen met jou ook Almelo nog mooier willen maken.
  • Na afloop van het project zal je van de hulpontvanger of hulpverlener zelf grote dank ontvangen. Het project is helemaal afgerond, want Stichting Present bakent af en bereidt de projecten goed voor.
  • Je hoeft je niet langdurig te verbinden aan één doelgroep of één maatschappelijke organisatie. Tenzij het vrijwilligersproject je aanzet tot dit 😉
  • Je zet je in voor je eigen stad. Dichtbij.

“Bijzonder dat ik met mijn fulltime baan, sporten én huishouden, toch vrijwilligerswerk kan doen en zo’n groot verschil kan maken voor een ander” – Petra Bolink (35 jaar, flexer bij Present Almelo)

Voorbeelden van Flex projecten

• Sociale projecten: koffiedrinken met eenzame ouderen, koken voor dak- en thuislozen of het organiseren van een gezellige middag voor mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking.
  • Praktische projecten: klussen, helpen verhuizen, opknappen of schoonmaken van een woning of het opknappen van een tuin.

Nog meer leuke dingen bij Flex Present

Naast het doen van de Flex projecten, het ontmoeten van andere flexers én de directe aanpak en impact die je maakt in het leven van kwetsbare Almeloérs, ontvang je als flexer bij Present ook:

• korting op theatervoorstellingen;
  • krijg je een eigen Present T – shirt;
  • en sluiten we elk jaar af met een gezellige bbq of kerstborrel.

Wij zijn blij en trots op onze flexers en dat vieren we samen!