Als individu

Ben je op zoek naar een zinvolle tijdsbesteding en help je anderen graag een stapje verder? Present biedt je hier twee mogelijkheden voor:

Word lid van de Flexgroep

De Flexgroep is een groep van individuen die op regelmatige basis samen een vrijwilligersproject uitvoeren. Voorbeelden van projecten zijn:

• Sociale projecten: koffiedrinken met eenzame ouderen, koken voor dak- en thuislozen of het organiseren van een gezellige middag voor mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking.
  • Praktische projecten: klussen, helpen verhuizen, opknappen of schoonmaken van een woning of het opknappen van een tuin.

“Bijzonder dat ik met mijn fulltime baan, sporten Ă©n huishouden, toch vrijwilligerswerk kan doen en zo’n groot verschil kan maken voor een ander”: Petra Bolink (30 jaar, flexer bij Present Almelo)

Flexteam Almelo

Het flexteam bij Present Almelo telt nu in totaal 20 flexers. Samen vormen zij verschillende teams die gemiddeld twee keer per maand het verschil maken op verschillende plekken in Almelo. De samenstellingen in de teams rouleren. Je wordt ingedeeld op basis van je aanbod (talent) en de beschikbaarheid in jouw agenda. Zo vergroot je je eigen netwerk ook nog eens!

Onze flexers krijgen 4 keer per jaar een eigen nieuwsbrief via e-mail. Daarnaast evalueren en brainstormen we elk jaar met elkaar. We denken met elkaar bijvoorbeeld na over onze inzet en hoe we onze medeburgers in Almelo nog beter kunnen helpen. Daarnaast ontvang je als flexer leuke aanbiedingen en korting bij het Theaterhotel en Hof88 (mede mogelijk gemaakt door Scoop en Theaterhotel).

Zet je expertise in

Present Almelo is regelmatig op zoek naar professionals die hun expertise in willen zetten voor de samenleving. Tijdelijk of voor vast. Wij zijn geĂŻnteresseerd als je een aanbod hebt dat Present kan ondersteunen in communicatie, vormgeving, fondswerving, projectbegeleiding en relatiebeheer. Je bijdrage maakt voor ons een groot verschil!

Meld je direct aan voor de flexgroep of neem contact op voor de inzet van jouw expertise.