Omzien, juist nu!

Wij merken dat vrijwilligers zich, juist nu, graag willen inzetten voor een ander. Maar door deze crisis en al haar beperkingen weet je niet hoe, voor wie en waar? Present Almelo heeft daarom nu voor jou een aantal laagdrempelige, maar zeker zinvolle acties bedacht waar jij makkelijk én coronaproof aan mee kunt doen.

Jouw inzet komt terecht bij stadsgenoten die dit echt nodig hebben, Stichting Present weet deze mensen te bereiken door samen te werken met vele lokale hulpverleners. Jouw inzet doet er toe bij al deze ontvangers, dus doe jij mee?

Acties 2021

APRIL 2021! NIEUW | NIEUW | NIEUW |

Walk & Talk

Heb jij een warm hart voor Almelo en stadgenoten en wil je dit combineren met beweging, wandelen en interactie? Dan is Walk & Talk iets voor jou! In een afgebakende periode van vier weken, ga je minimaal één keer per week wandelen met een ander. Present regelt de match en begeleiding. Sportbedrijf Almelo zorgt voor wandeluitrusting, tips & coördinatie.

Kleine klusprojecten

In tweetallen of met individuen blijven we Present. Voornamelijk nu op kleinere klusprojecten (veelal buiten), maar die wel erg nodig en belangrijk zijn voor de ontvangers. Zij zitten vaak met de handen in hun haar en jouw komst kan enorme verlichting geven. Meld je aan als individu en help mee!

Raamtekeningenactie

Alleen of samen met je gezin, vriend of vriendin maak je een raamtekening voor mensen die wonen in een zorginstelling. Door een raamtekening of het spelen van bijvoorbeeld kruisje-nulletje, het tekenen van gekke gezichtjes of snorretjes, etc. maak je contact met elkaar. Een waardevolle ontmoeting en onderbreking op de dag voor deze kwetsbare mensen.

Afbeeldingsresultaat voor beeldbellenBeeldbelactie

In een afgebakende periode bel je minimaal één keer per week via beeldbellen met iemand die eenzaam is of een taalachterstand heeft. De insteek is om, naast het contact maken, diegene blij te maken met voorlezen.

Hoe leuk is het om onder het genot van een kopje koffie of thee samen te lezen. Tijdens dit voorlezen gebeurt er iets; namelijk een plaatje van herkenning, elkaar in de ogen kijken, samen zijn, iets delen en aandacht hebben.

Tuinactie

Verdeeld over tweetallen gaan we gaan we op een actiedag diverse voortuinen van stadsgenoten opvrolijken met groen. We gaan heel bewust de voortuinen in van mensen die ook erg gebaat zijn bij groen in hun tuin.

Jouw komst én het groen vrolijkt ze op én draagt bij aan een duurzame oplossing, namelijk een meer onderhoudsvrije én milieuvriendelijke tuin. Dit doet de ontvanger, maar ook zijn/haar buren alleen maar goed!