Omzien, juist nu!

Present Almelo heeft voor jou een aantal laagdrempelige, maar zeker zinvolle acties bedacht waar jij makkelijk én coronaproof aan mee kunt doen.

Jouw inzet komt terecht bij stadsgenoten die dit echt nodig hebben, Stichting Present weet deze mensen te bereiken door samen te werken met vele lokale hulpverleners. Jouw inzet doet er toe bij al deze ontvangers, dus doe jij mee?

Acties 2021

Kerstengelenactie Advent 2021

Advent is een tijd van warmte, aandacht en liefde. Helaas is dat niet voor iedereen zo. Voor sommige mensen zijn het donkere dagen. Het project Kerstengelen is een nieuw initiatief van Present Almelo. Tijdens Advent 2020 kun jij als Kerstengel op pad om om te zien naar een stadsgenoot die om welke reden dan ook een lichtpuntje kan  gebruiken. Zo willen we samen licht verspreiden in donkere tijden.

Kleine klusprojecten

Met een groepje vrijwilligers een klusproject oppakken voor en bij stadgenoten in nood.  Zij zitten vaak met de handen in hun haar en jouw komst kan enorme verlichting geven. Meld je aan als individu of met jouw groep collega’s, vrienden of kerk en help mee!

Groepsprojecten

Samen met jouw groep vrienden, kerk, collega’s verschil maken in Almelo voor een stadgenoot in nood. Jullie bepalen WAT jullie willen doen en WANNEER. Present regelt de rest! Je kunt kiezen uit het doen van sociale projecten: bijvoorbeeld koken voor dak- en thuislozen, het organiseren van een gezellige middag voor mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking of koffiedrinken met eenzame ouderen of praktische projecten: bijvoorbeeld opknappen of schoonmaken van een woning of het opknappen van een tuin, klussen, etc.

Beeldbelactie

In een afgebakende periode bel je minimaal één keer per week via beeldbellen met iemand die eenzaam is of een taalachterstand heeft. De insteek is om, naast het contact maken, diegene blij te maken met voorlezen.

Hoe leuk is het om onder het genot van een kopje koffie of thee samen te lezen. Tijdens dit voorlezen gebeurt er iets; namelijk een plaatje van herkenning, elkaar in de ogen kijken, samen zijn, iets delen en aandacht hebben.

Tuinenactie

Het hele jaar door knappen we diverse (voor)tuinen van stadsgenoten in nood. De (voor)tuinen zijn van mensen die door omstandigheden hun tuin niet zelf kunnen opknappen en waarbij hun tuin zorgt voor veel zorgen. Jouw komst helpt ze enorm, vrolijkt ze op en draagt bij aan verbetering van hun welzijn.