Corona hulpvraag indienen

Je hebt vast al vernomen dat veel mensen in deze coronacrisis anderen willen helpen.

Stichting Present draagt graag bij op een manier die aanvullend is aan de al bestaande initiatieven, zoals we dat altijd al doen. Er zijn namelijk mensen die hulp niet geregeld krijgen via de bestaande kanalen zoals Facebook en het Rode Kruis. Bijvoorbeeld omdat ze de taal niet goed spreken, geen Facebook/Whatsapp hebben en of de (sociale) vaardigheden niet hebben om het zelf te regelen. Juist voor die mensen willen we graag, samen met u als professional, hulp organiseren.

Stichting Present Almelo heeft daarom gekeken naar een aantal coronaproof projecten die we wél kunnen organiseren voor jullie en jullie cliënten. Denk bijvoorbeeld aan boodschappen doen, via whatsapp/skype/telefoon contact, tekeningen of kaarten sturen, ramen lappen, etc.

Heb jij een hulpvraag voor jouw cliënt(en):

• met onvoldoende netwerk, financiële middelen en/of gezondheid om de hulp zelf te regelen en;
  • die de komende tijd bemoediging/hulp nodig hebben en;
  • die bemoediging/hulp niet kunnen realiseren via andere initiatieven en;
  • die door jou als hulpverlener wordt begeleidt.

Meld dan je hulpvraag via het onderstaande formulier:

Hulpvraag Corona

NB: houd bij het melden van een hulpvraag er rekening mee dat de mogelijkheid bestaat dat er geen passend aanbod is vanuit een groep voor je hulpvraag. We passen onze werkwijze aan, zodat de hulp zo snel mogelijk geboden kan worden. Dit betekent dat we voorafgaand aan de hulp van vrijwilligers geen kennismakingsbezoek plannen.

Bij alle hulp die wij via onze vrijwilligers bieden, vragen we om zorgvuldig de richtlijnen  van de Rijksoverheid te volgen.