Coronahulp

Coronahulp AANBOD

Hulp aanbieden als vrijwilliger? Welkom! Meld hier je aanbod en bekijk de mogelijkheden;

Doneer een fruitpakket met bemoedigingskaart aan een kwetsbare stadsgenoot: klik hier

Corona HULPVRAAG

Ben jij hulpverlener en:

• wil je jouw cliënt(en) aanmelden voor een fruitpakket en bemoedigingskaart? Klik hier;
  • heb je een cliënt(en) die hulp kunnen gebruiken van vrijwilligers in tijden van corona? Meld hier je hulpvraag
  • kun je zelf hulp gebruiken van vrijwilligers, zodat u zich meer kunt richten op uw cliënten? Meld hier je hulpvraag

Present in tijden van corona

De coronamaatregelen hebben impact op de groepsprojecten (reguliere Presentprojecten) in Almelo. Met onze groepen vrijwilligers komen we veel met elkaar én kwetsbare mensen in contact en dat moet nu voorkomen worden. Onze reguliere projecten moeten helaas worden verplaatst tot in ieder geval na mei.

Present blijft verbinden

Present zou Present niet zijn als we niet nadenken over wat we wél kunnen doen voor Almelo! Onze missie is immers een brug slaan tussen gevers en mensen die hulp nodig hebben. Ook in tijden van maatregelen rondom het coronavirus willen we ons hiervoor blijven inzetten!

Coronahulp via Present Almelo

Zoals je van ons gewend bent koppelt Present het aanbod van de vrijwilliger aan een passende hulpvraag. De hulp en de uitvoering moet natuurlijk wel coronaproof zijn. Present heeft daarom een aantal coronaproof projecten bedacht waaruit je kunt kiezen.

We koppelen kleinere groepen digitaal of live als individueel aan mensen die het moeilijk hebben en het door de coronacrisis nog zwaarder hebben. Present Almelo beschikt over een groot lokaal maatschappelijk netwerk en verzamelt op dit moment hulpvragen.

De uitvoering van je hulp is op afstand van elkaar en de hulpontvangers. De adviezen van de RIVM gelden natuurlijk ook voor deze projecten.

Een aantal mooie voorbeeldprojecten zijn: doneer een fruitpakket, boodschappen doen, boodschappenpakket (inclusief spelletjes) weggeven, kaartjes sturen, even bellen / skypen / WhatsApp, spelletjes doen via mobiel / internet, stoepkrijten op de stoep voor het verzorgingshuis met je gezin, tuin even opknappen, ramen lappen (met 1 of 2 personen), hond uitlaten, bosje bloemen voor de deur leggen bij mensen die eenzaam zijn, het bezorgen van EHBV pakketjes (Eerste Hulp bij Verveling), etc.  of wellicht heb je zelf een creatief / mooi aanbod?

Coronahulp aanbieden

Wil jij je hulp aanbieden als vrijwilliger? Welkom! Meld hier je aanbod!

Corona hulpvragen

Ben jij hulpverlener en heb je cliënten en/of bewoners die hulp kunnen gebruiken in tijden van corona? Meld hier je hulpvraag.

Aanvullende andere initiatieven

Naast Present Almelo zijn er ook andere waardevolle initiatieven die we graag met jullie delen.  Wellicht zit ook hier iets passends voor jou tussen?

• Op de website van Almelo Voor Elkaar vind je nu een speciale pagina voor coronahulp. Klik hier.
  • Coalitie Kom Erbij strijdt tegen eenzaamheid. Zij verwijzen hulpvragers door naar Stichting Present Almelo;
  • Stichting Present (Almelo) doet mee met de landelijke campagne #nietalleen. Deze campagne is in samenwerking met vele kerken en christelijke organisaties zoals EO, Schuldhulpmaatje, ChristenUnie, 4M, YfC, TijdVoorActie, HiPHelpt, en nog veel meer. Klik hier voor hulp een aanbod.
  • Het Rode Kruis heeft een speciaal telefoonnummer in het leven geroepen voor mensen in thuisisolatie/quarantaine: 070-4455888 (voor een luisterend oor, advies of extra hulp);
  • Op de website van het Oranje fonds kun je een gratis kaartenset bestellen. Laat iemand in tijden van nood weten met een kaart dat je aan hem/haar denkt;