Funproject

Meld je aan als gezin, vriendengroep, collega’s, kerk, kring, etc. en bied nieuwkomers (vluchtelingen) een dagje uit.

Vluchtelingen op het AZC en nieuwkomers hunkeren echt naar afleiding. Na een lange en veelbewogen reis zijn nieuwkomers terechtgekomen in Nederland. Maar ook in de opvang hebben ze nog geen rust. Zorgen om achtergebleven familie en het verloop van de asielprocedure geven veel spanning. Voor nieuwkomers geldt dat ze de stad Almelo niet kennen en vrijwel geen sociaal netwerk hebben, dus ook voor hen is een dagje uit van harte welkom!

Voorbeelden

Leuk zo’n funproject, maar waar moeten we dan aan denken? Wij willen jullie uitnodigen om vooral dat aan te bieden dat past bij jullie als groep en binnen de mogelijkheden ligt. Denk niet te groot! Als groep collega’s kun je bijvoorbeeld een rondleiding geven bij het bedrijf waar je werkzaam bent. Of wellicht kun je via een relatie iets regelen. Als sportclub sport je al samen en zou je samen een avond kunnen gaan sporten. Als gezin kun je samen met nieuwkomers picknicken in het park of ze thuis uitnodigen en samen pannenkoeken bakken. Het zijn maar voorbeelden. Het gaat er vooral om dat je een activiteit kiest dat echt bij jouw groep of gezin past en dat deelt met anderen!

Present organiseert en begeleidt

Aanmelden kan met een groep van 2 tot 250 personen. Geef daarbij aan wat je aanbod is, of je specifieke wensen hebt, maar ook op welke datum je het project wilt doen. De werkwijze van Stichting Present is én blijft dat het aanbod van de groep leidend is. We zoeken een passende match, begeleiden en zorgen voor een correcte nazorg.

Geen kosten

Deelname is in principe kosteloos. Houd er als groep wel rekening mee dat de vluchtelingen vaak geen tot beperkte financiële middelen hebben. Dure uitjes zijn voor vluchtelingen vaak geen optie. Tenzij je als groep ervoor kiest deze kosten op je te nemen…

Éénmalig, maar met groots effect?

Het funproject is een éénmalige inzet. Kortom, een leuke eerste kennismaking om in contact te komen met vluchtelingen. Natuurlijk hopen we wel dat er tijdens jullie uitje iets moois ontstaat dat uitnodigt voor meer.

Ben je enthousiast en wil je met een groep een funproject aanbieden? Klik hier.

Wil je als nieuwkomer in aanmerking komen voor een funproject? Klik hier.