Voor Vrijwilligers

Wij geloven dat iedereen verschil kan maken. En dat we door de juiste verbindingen te maken we met elkaar Almelo steeds een beetje mooier kunnen maken. Stichting Present gelooft hier niet alleen in, maar investeert hier ook in.

Onze Missie en visie

Wij willen een brug slaan tussen mensen die een ander iets willen bieden en de meest kwetsbare mensen uit Almelo die juist met dit aanbod geholpen kunnen worden. Dat is onze opdracht, onze missie! Uiteindelijk, en dat is onze visie, willen we een beweging op gang brengen in Almelo waarbij we naar elkaar om (blijven) zien.

Laagdrempelig én moderne aanpak

Stichting Present Almelo organiseert voor groepen vrijwilligers éénmalige zinvolle maatschappelijke projecten in en voor Almelo. Met elkaar beleef je een zinvolle en goed bestede dag.

Maar ook als jouw groep zich op structurele basis voor een ander wil inzetten kunnen jullie je aanmelden. Met een Present-project komt er in één dag echt iets van de grond en ontstaan er ontmoetingen van blijvende waarde!

Vrijwilligerswerk via Present: zinvol én effectief

Bij Present begint het allemaal bij het aanbod van de groep vrijwilligers. Jullie agenda en mogelijkheden staan centraal. Door onze nauwe samenwerking met professionele welzijns- en hulpverleningsinstanties hebben wij een goed zicht op de maatschappelijke problematiek – zelfs  achter gesloten voordeuren.

Jullie aanbod koppelen wij aan hulpvragen van cliënten die de hulpverleners bij ons indienen. Door  op deze manier samen te werken bereiken we de meest kwetsbare groepen van de samenleving.  En omdat we projecten willen organiseren die gebaseerd zijn op jullie interesses, kennis en kunde selecteren wij hulpvragen waarbij jullie inzet zinvol én effectief is.

Doe ook mee!

Wil  jij met jouw kerk, vrienden, team, afdeling, kring, familie “present zijn”? In Almelo kennen we veel nood, dus van harte welkom!