Waarom Present?

Wij geloven dat iedereen verschil kan maken. En dat we door de juiste verbindingen te maken we met elkaar Almelo steeds een beetje mooier kunnen maken. Stichting Present gelooft hier niet alleen in, maar wil investeert hier ook in. Wij slaan een brug tussen mensen die een ander iets te bieden hebben en de meest kwetsbare mensen uit Almelo die juist met dit aanbod geholpen kunnen worden. Dat is onze opdracht, onze missie!

Mooi!,

maar wat betekent dit concreet?

Stichting Present inspireert, faciliteert en organiseert éénmalige vrijwilligersprojecten voor groepen mensen.

Stel je voor…..

Je wordt als groep vrienden gekoppeld aan een Almelose gezin dat te maken heeft met armoede en samen knappen jullie de kinderkamers op, zodat de kamers van de kinderen weer echt een slaapkamer kunnen zijn.

Of: met een groep collega’s ontruim je een zwaar vervuild huis van een man dat de afgelopen jaren heeft geleefd als een kluizenaar, maar met jullie inzet hoeft hij zich niet meer te schamen voor zijn woning.

Of met de kring van jullie kerk neem je vluchtelingen een dagje mee uit. Een verrijking voor jullie zelf én deze vluchtelingen!

Het is maar een greep uit de vele prachtige verbindingen die we al hebben gemaakt en zullen blijven doen in Almelo. Deze groepen gingen jou al voor, laat je vooral inspireren door deze prachtige projecten.

In 1 dag komt er echt iets van de grond

Het vrijwilligersproject vindt plaats in één dag(deel). Je hoeft je dus niet langdurig te verbinden aan een situatie of organisatie. Dit is mogelijk omdat Stichting Present samenwerkt met een breed scala aan professionele hulpverleners. Samen beleef je een zinvolle en goed bestede dag, want je komt terecht op een plek waar de hulp het hardst nodig is. Dat ene zwaar vervuilde huis van die man dat de afgelopen jaren heeft geleefd als een kluizenaar? Die hebben jullie samen in één dag kunnen omtoveren tot een opgeruimd en schoon huis. En zo kan hij samen met zijn hulpverlener verder werken aan herstel.

Jouw inzet en betrokkenheid op die dag heeft impact. Je ontmoet mensen die leven in armoede. Armoede krijgt een gezicht. Of; dat huis een paar straten verderop, waar altijd de gordijnen dichtzitten, heeft een legitieme reden.  Het kan niet anders dan dat onze projecten jou in beweging zetten. Letterlijk en figuurlijk ;). Met het doen van een Present-project komt er in één dag echt iets van de grond en ontstaan er ontmoetingen van blijvende waarde.

Jij bepaald: nét even anders

Bij Present Almelo beginnen we bij het aanbod van de groep vrijwilligers. Jullie agenda en mogelijkheden staan centraal en is het onderwerp van het project. Door onze samenwerking met professionals hebben wij een reëel en goed zicht op de problematiek – zelfs  achter gesloten voordeuren. Jullie aanbod koppelen wij aan hulpvragen van cliënten uit Almelo die de professionals (hulpverleners) bij ons indienen.

Conclusie: jullie project is dichtbij, is een project dat jullie leuk vinden om te doen, past binnen jullie agenda en komt terecht waar jullie inzet hard nodig is. Net even anders, maar super zinvol en effectief!

Voor hulpverleners

Ben jij een professional (hulpverlener) en wil jij in aanmerking komen voor een groep vrijwilligers? Klik dan hier.