Hulpvraag melden ‘welkom thuis’

Ben je hulpverlener of betrokken bij een organisatie dat in nauw contact staat met en voor statushouders in Almelo? Dan weet je als geen ander dat er veel geregeld moet worden voor deze nieuwkomers.

De nieuwkomers komen soms van een AZC buiten Almelo en beschikken, mede hierdoor, nog niet over een actief netwerk dat je kunt inzetten voor hulp. Stichting Present Almelo wil o.a. door het aanbieden van extra (vrijwillige) handen de nieuwkomers een warm welkom heten in Almelo. Denk bijvoorbeeld aan het opknappen en/of schoonmaken van een toegewezen woning.

Stichting Present werkt met groepen vrijwilligers die ingezet worden op o.a. klussen. Omdat we werken met groepen kan er in één dag veel werk verzet worden en/of een flinke start gemaakt worden. De groep kan ook ondersteunend zijn bij klussen die al lopen. Tegelijkertijd dragen onze projecten bij aan ontmoeting op een laagdrempelige manier. Door de klussen juist samen op te pakken en niet alleen de nadruk te leggen op taalbarrières en cultuurverschillen maakt het minder spannend en is de kans op ontmoeting én vervolg groter. De groepen vrijwilligers bieden praktische hulp, maar bieden nieuwkomers hiermee een warm welkom door het creëren van hun thuis. Daarnaast is het vaak ook een gezellige dag met wederzijdse ontmoeting!

Dus: ken je statushouders die baat hebben bij praktische hulp, bijvoorbeeld: schilderen, sauzen, vloeren leggen, behangen, tuinklussen, meld hier je hulpvraag:

Klik hier voor meer informatie over hoe Stichting Present werkt voor hulpverleners.