Jong Present

Word trainee bij Present Almelo en maak jouw CV compleet!

Ben jij tussen de 16 en 30 jaar? Ben je op zoek naar werk? Wil jij je horizon verbreden? Volg je een opleiding of juist niet? Dan biedt Stichting Present Almelo jou nu met Jong Present een unieke kans met het aanbod van verschillende traineeships!

Make a change!

Met Jong Present willen wij jou de kans bieden achter de schermen te kijken, betrokken te zijn én mee te draaien in een maatschappelijk betrokken en dynamische organisatie met het hart op de juiste plaats! Je zet je in voor de Almelose samenleving én jij krijgt de kans om je eigen talenten te ontdekken en te ontwikkelen.

Jong Present is onderdeel van de Maatschappelijke Diensttijd. Benieuwd wat dit is? Laat je inspireren door dit filmpje:

WOW!

• Vanaf 7 januari – november 2019
  • 3 of 6 maanden
  • Circa 8 uur per week
  • Keuze uit drie programma’s (Leiderschap, Manager, Projectleider) inclusief coaching en training, gericht op jouw persoonlijke ontwikkeling
  • Professionele (landelijke) trainingen met andere trainees
  • Maandelijkse vergoeding of een tof cadeau aan het einde van je traineeship!

Jij

• Bent student of pas afgestudeerd (16 – 30 jaar);
  • Hebt hart voor je medemens en de wereld om je heen;
  • Wilt verschil maken voor een ander en de stad Almelo;
  • Bent flexibel qua inzetbaarheid (avonden, dagdelen, weekenden – in overleg);
  • Weet het e.e.a. te combineren met een praktische instelling en vindt het leuk om dingen te organiseren;
  • Vindt het leuk om je eigen netwerk te mobiliseren;
  • Bent communicatief vaardig, zowel digitaal als in real life

Wat bieden wij jou?

Met een traineeship krijg je een unieke mogelijkheid om je horizon en werkervaring te verbreden.  Je leert jezelf uit te dagen op het gebied van projectmanagement, armoedebestrijding en maatschappelijke hulpverlening. Na een serieuze intake kijken we wat goed aansluit op jouw opleidingsniveau en interesses. In een speciaal op maat gemaakt traineeship (incl. cursussen) bouw je in korte tijd aan waardevolle werkervaring. Deze ervaring misstaat niet op je CV. Ook bouw je aan je professionele netwerk met veel waardevolle contacten en leer je meer over je eigen kwaliteiten. Gedurende 3-6 maanden (fulltime of parttime) kun je je bewijzen in een verzorgd trainee programma op de volgende drie niveaus:

• leiderschap
  • manager
  • projectleider

Ontdek in een veilige setting meer over je talenten en valkuilen

Als Jong Present trainee doe je in een veilige maar realistische setting veel werkervaring op en ontdek je wat goed bij je past. Terwijl je nergens aan vast zit en het je niks kost. Hoe cool is dat!? Na een serieuze intake kijken we wat goed aansluit op jouw opleidingsniveau en interesses. Samen met je eigen leercoach bepaal je niet alleen je eigen verantwoordelijkheden, maar ook afwisseling en je persoonlijke leerdoelen. Met behulp van kundige en ervaren coaches krijg je in een korte tijd (3-6 maanden) een mooie kans om echt verschil te maken voor veel kwetsbare mensen. Dus investeren in jezelf en de samenleving. Je komt daarbij in unieke situaties en ontmoet veel bijzondere mensen. Zeg nou zelf, hoe vaak ontmoet je mensen die ondanks heftige tegenslagen toch de moed vinden om opnieuw te beginnen?

Waarom Jong Present een grote plus op je CV is

Stichting Present heeft in de afgelopen jaren een divers en groot netwerk opgebouwd in de breedte van de maatschappelijke zorg- en welzijnswereld, lokaal en landelijk. Van dakloze tot eenzame ouderen, van tienermoeders tot kinderen met een beperking, van pleeggezin tot dementerende ouderen of pas aangekomen vluchtelingen. Via het Jong Present programma komen jouw mogelijkheden op de arbeidsmarkt nog scherper in beeld. Je leert o.a. werken in teamverband en wat er allemaal komt kijken bij complexe hulptrajecten. Daarnaast krijg je een breder beeld van de samenleving en thema’s als armoede en eenzaamheid. Kortom een mooie kans op verijkende werkervaring die voor jouw toekomstige werkgevers een grote plus vormt.

Jong Present de maatschappelijke diensttijd van stichting Present

Wil je meer weten over Jong Present?

Wil jij jouw CV van een unieke aantekening voorzien? Durf je jezelf uit te dagen en jouw talenten in te zetten om verschil te maken?

Aarzel dan niet en meld je aan als trainee. Vraag extra info via een appje naar Ruth: 06-83225609 of Irene: 06-83225881 of mail: info@presentalmelo.nl