Kerstengelactie Advent 2020

Advent is een tijd van warmte, aandacht en liefde. Helaas is dat niet voor iedereen zo. Voor sommige mensen zijn het donkere dagen.

Het project Kerstengelen is een nieuw initiatief van Present Almelo. Tijdens Advent 2020 kun jij als Kerstengel op pad om om te zien naar een stadsgenoot die om welke reden dan ook een lichtpuntje kan gebruiken. Zo willen we samen licht verspreiden in donkere tijden.

Het is helaas niet meer mogelijk om je aan te melden als Kerstengel voor deze actie.

De Kerstengelactie is zeer succesvol en volgend jaar gaan we de Kerstengelactie ongetwijfeld weer organiseren. Wellicht dan een nieuwe kans voor jou om mee te doen?! Naast de Kerstengelactie kun je ook op andere manieren Present zijn voor iemand die bemoediging nodig heeft. Klik hier voor de mogelijkheden. Staat jouw voorkeur hier niet tussen, maar heb je wel een leuk aanbod, neem dan gerust contact met ons op. Wij zien het als uitdaging om jouw aanbod te koppelen aan juist die mensen die geholpen zijn met jouw bijzondere hulp en aandacht!

Wat doet een Kerstengel?

Als Kerstengel ben je tijdens Advent (vier weken) minimaal één keer per week present voor iemand die om welke reden dan ook wel wat bemoediging kan gebruiken. Dit kan ook op afstand (dus coronaproof) of anoniem.

Het gaat vooral om kleine gebaren en omzien naar die ander. Denk aan een kaartje sturen, iets leuks aan de deur hangen, een praatje aan de deur, een tekening, een klein presentje, wat lekkers bakken of iets dat je zelf kunt bedenken

Bij wie kom je als Kerstengel terecht?

Als Kerstengel wordt je verbonden aan één iemand die om goede redenen op dat moment jouw bemoediging goed kan gebruiken.

Denk aan ouderen, alleenstaanden, jongeren, maar ook kinderen, ziek en gezond. De buurman of buurvrouw waar je nooit bezoek ziet. Een mevrouw die vaak alleen is, een jonge moeder die alleen voor het runnen van haar gezin staat, een weduwnaar die het eenzaam vindt na het overlijden van zijn vrouw, een jonge man die herstellende is van een burn-out, een vluchteling, een dakloze en ga zo maar door. Ken jij iemand die je wilt aandragen voor bemoediging? Dat kan natuurlijk ook. Klik hier.

Doneer

Kun of wil je geen kerstengel zijn, maar wil je deze actie wél steunen? Help ons dan met een donatie. Van harte aanbevolen! Klik hier.

Het Kerstengelenproject is een actie van Stichting Present Almelo. Present Almelo is een ANBI stichting en jouw gift is aftrekbaar bij de belasting.

Meer info of samenwerken?

Neem contact met ons op: Stichting Present Almelo, 06 – 83225609 of 06-83225881, info@presentalmelo.nl, www.presentalmelo.nl