Kerstengelactie Advent 2022

Momenteel is de inschrijving gesloten en zijn de kerstengelen onderweg naar de hulpontvangers.

Advent is een tijd van warmte, aandacht en liefde. Helaas is dat niet voor iedereen zo. Voor sommige mensen zijn het donkere dagen.

Het project Kerstengelen is een initiatief van Present Almelo. Tijdens Advent 2021 kun jij als Kerstengel op pad om om te zien naar een stadsgenoot die om welke reden dan ook een lichtpuntje kan gebruiken. Zo willen we samen licht verspreiden in donkere tijden.

Wat doet een Kerstengel?

Als Kerstengel ben je tijdens Advent (vier weken) minimaal één keer per week present voor iemand die om welke reden dan ook wel wat bemoediging kan gebruiken. Dit kan ook op afstand (dus coronaproof) of anoniem.

Het gaat vooral om kleine gebaren en omzien naar die ander. Denk aan een kaartje sturen, iets leuks aan de deur hangen, een praatje aan de deur, een tekening, een klein presentje, wat lekkers bakken of iets dat je zelf kunt bedenken.

Bij wie kom je als Kerstengel terecht?

Als Kerstengel wordt je verbonden aan één iemand die om goede redenen op dat moment jouw bemoediging goed kan gebruiken.

Denk aan ouderen, alleenstaanden, jongeren, maar ook kinderen, ziek en gezond. De buurman of buurvrouw waar je nooit bezoek ziet. Een mevrouw die vaak alleen is, een jonge moeder die alleen voor het runnen van haar gezin staat, een weduwnaar die het eenzaam vindt na het overlijden van zijn vrouw, een jonge man die herstellende is van een burn-out, een vluchteling, een dakloze en ga zo maar door.

Ken jij iemand die je wilt aandragen voor bemoediging? Dat kan natuurlijk ook.

Doneer

Kun of wil je geen kerstengel zijn, maar wil je deze actie wél steunen? Help ons dan met een donatie. Van harte aanbevolen! Klik hier.

Het Kerstengelenproject is een actie van Stichting Present Almelo. Present Almelo is een ANBI stichting en jouw gift is aftrekbaar bij de belasting.

Meer info of samenwerken?

Neem contact met ons op: Stichting Present Almelo, 06 – 83225609 (algemeen coördinator) of 06-36057061 (Project coördinator), info@presentalmelo.nl, www.presentalmelo.nl