CSG Het Noordik is present op 22 plekken

15 maart 2018

Wegens het grote succes van de afgelopen twee jaar hebben we ook dit jaar weer prachtige projecten mogen organiseren voor leerlingen van Het Noordik. Op vrijdag 9 maart staken 170 leerlingen, verdeeld over 22 groepjes de handen uit de mouwen bij onder andere De GravenRuiters, Zorgaccent, Voedselbank, AZC
Almelo, Stichting De Kleedhoek, Scoop, TMZ Meulenbelt, Huize Friso, Carint Reggeland en de Ezra Foundation. Present mocht atchen, bemiddelen en organiseren.

De Noordikleerlingen waren op school goed voorbereid op de projecten en de werkzaamheden, die in het verschiet lagen. Present heeft daarvoor een
introductieles ontwikkeld, die in de mentorles is behandeld. In die les ging het over vragen als ‘waarom is vrijwilligerswerk nodig’, ‘wat kan ik dan betekenen’, ‘wat kan ik aantreffen op 9 maart’ en ‘hoe ga ik om met de cliënten / bewoners’.

Klaar voor de start…

Vrijdag werd op school het startschot gegeven. Daarna vertrokken de 170 leerlingen, verdeeld in 22 groepen, naar de verschillende locaties om aan de slag te gaan. Naast noeste arbeid was er vrijdag ook gelegenheid om kennis te maken met de verschillende doelgroepen, zoals ouderen, vluchtelingen, maar ook mensen met een niet aangeboren hersenletsel.  Want hoewel de inzet van de leerlingen hard nodig was, ging het deze dag uiteindelijk om gezelligheid en ontmoeting!

Op onze pagina recente projecten vindt je binnenkort foto’s terug van alle projecten!