EBO De Passie Wierden officieel partner van Present

24 maart 2021

EBO De Passie in Wierden en Stichting Present Almelo hebben de handen ineengeslagen en starten in 2021 officieel met een samenwerkingsverband.

Waarom?

De Passie wil naast het bieden van onderwijs hun leerlingen laten ontdekken dat ze gewaardeerd worden om wie ze zijn, dat ze Jezus volgen en hun talent inzetten voor Zijn plan met de wereld. De school stimuleert hen om initiatief te nemen en om vanuit hun geloof een aanstekelijk voorbeeld voor anderen te zijn en zich in te zetten voor hun naaste. Daarnaast zijn thema’s zoals burgerschapsvorming, persoonlijke ontwikkeling, sociale integratie, meedoen in de samenleving niet meer weg te denken uit het onderwijs.

Beweging van omzien

Bovengenoemde thema’s én de identiteit die de Passie hun leerlingen mee wil geven sluiten perfect aan bij de visie en werkwijze van Present; een beweging op gang brengen van omzien naar elkaar. Wij geloven dat iedereen met zijn/haar talent een bijdrage kan leveren aan de maatschappij en een ander. Hoe mooi is het om jongeren in de bloei van hun leven mee te nemen in deze beweging!

Oke,

Thema’s en visie zijn belangrijk, maar hoe maak je deze grote thema’s nu tastbaar voor de jongeren? Present & de Passie gaan voor de praktijk. Bij de Passie leren de leerlingen hun talenten te ontdekken, ontwikkelen én in te zetten. Het gaat niet alleen om kennis. Deze talenten en ideeën gaan de leerlingen onder andere in de praktijk brengen door projecten te bedenken én uit te voeren via Stichting Present Almelo.

We zien uit naar de eerste ideeën en natuurlijk de uitvoering.