Flexer Hilbrand Alberts stelt zich voor

14 mei 2019

We hebben weer een nieuwe flexer die we aan jullie willen voorstellen: Hilbrand Alberts. Ben je nieuwsgierig naar wat het flexwerk inhoudt? Ga dan naar de volgende pagina.

Hilbrand Alberts aan de slag als flexer

Ik ben Hilbrand Alberts, 56 en getrouwd met mijn lieve vrouw Inge.  Ik ben opgegroeid in Vriezenveen en  woon met Inge in het Nijrees. We hebben een zoon van 31 en een dochter van 28 en het verhaal gaat gewoon door, want we hebben inmiddels ook 4 kleinkinderen en de 5e is onderweg.  We hebben een fijne tuin en daar lopen twee poezen rond,  beiden met een heel eigen karakter.

Op mijn 18e begon ik aan de opleiding voor A-verpleegkundige, maar na 4 jaar besloot ik een andere weg in te slaan. Ik ben omgeschoold en inmiddels al weer 33 jaar in dienst bij Baan Twente,  Mercedes dealer, als financial controller.

In mijn vrije tijd lees ik graag romans, detectives en spirituele boeken. Ik houd van hardlopen en train 3 keer per week. Ook wandel ik graag lange afstanden. In 2012 liep ik voor het eerst naar Santiago de Compostela. Inge en ik kamperen graag, met caravan of tent en hebben al heel wat mooie plekjes in Europa bezocht.

Geef wat van je tijd aan de ander met vrijwilligerswerk

Ik heb regelmatig vrijwilligerswerk gedaan, zoals voor de kerk, voor de Almelose Korenmolen de Hoop en voor de telefonische hulpdienst De Luisterlijn. Met Almelo Present kwam ik in 2019 in aanraking toen ik meedeed aan “NL doet”.  Het voelt goed om me aan te melden als vrijwilliger, omdat ik vind dat we er op deze manier voor elkaar kunnen en moeten zijn: wij geven wat van onze tijd maar ontvangen er ook wat voor terug, zoals de glimlach van iemand die opfleurt door de aandacht de we geven,  nieuwe mensen leren kennen en een tevreden gevoel.

Ik verheug me erop om aan projecten deel te nemen en jullie te ontmoeten.