Almelo geeft ONMEUNIG VEUL LIEFDE!

9 januari 2023

Valentijnsdag: de dag van de liefde!

Veel Almeloërs kunnen wel een beetje liefde gebruiken. Omdat ze eenzaam zijn, oud of ziek, omdat ze iemand missen, afgesloten zijn van de buitenwereld of in moeilijke omstandigheden leven. Januari en februari zijn voor veel mensen vervelende maanden. Het is koud, vroeg donker en de feestdagen zijn voorbij.

De afgelopen twee jaren hebben we als Stichting Present Almelo een Valentijnskaarten actie gedaan. Dat was indertijd tijdens de lockdowns een mooie manier om toch naar elkaar om te kunnen zien. Inmiddels hebben we gelukkig niet meer te maken met een lockdown, maar de eenzaamheid is er nog steeds, vooral voor mensen die leven in een instelling. Daarom willen we ook in 2023 weer een Valentijnskaarten actie houden. Vorig jaar zijn er meer dan 900 kaarten uitgedeeld aan mensen in Almelo die verblijven in een instelling of beschermd wonen.

Ook dit jaar wil Present weer aan veel mensen liefde uitdelen. Dat kan niet zonder jou!

Wat moet jij doen?

• Neem een mooie kaart óf maak er zelf één (of meer: nog beter). Schrijf hem, vanuit je hart, aan een stadsgenoot die het moeilijk heeft.
  •  Lever de kaart in bij één van de inleverlocaties in Almelo, van vrijdag 20 januari t/m vrijdag 10 februari 2023.

Boekwinkel Boek en Hart (Holtjesstraat 30)

Kantoor Present (Hedemanplein 3: tijdens kantooruren geen brievenbus aanwezig)

Albert Heijn Binnenhof (Schelfhorst)

Coop Corridor (centrum)

Coop Apollolaan

Plus Schuldink (Eskerplein)

Wat doet Present Almelo?

• Alle kaarten verzamelen
  • Kaarten langsbrengen bij mensen in Almelo die wonen in een woon- of zorginstelling, dak- of thuisloze mensen en de bewoners van het azc.

Doe je mee?  Samen hebben we ONMEUNIG VEUL LIEFDE om uit te delen!

Meer informatie?

José Runhaar, Algemeen coördinator Present Almelo