Welkom Corrie als fotograaf bij Present Almelo

15 mei 2018

En zo groeien en ontwikkelen we als organisatie ook mooi door. Blij en trots zijn wij met de komst van Corrie van Leeuwen. Corrie is professionele fotograaf en wil haar talent vrijwillig inzetten voor Present Almelo. Ze gaat aan de slag als fotograaf en zal mooie professionele beelden maken van onze projecten en evenementen. Want een beeld zegt vaak meer dan 1000 woorden…

Hieronder stelt Corrie zich in het kort aan jullie voor.

‘Mijn naam is Corrie van Leeuwen. Ik ben gevraagd door Stichting Present om als fotograaf voor hen aan de slag te gaan. Het lijkt me goed om iets over mezelf te vertellen zodat u enigszins een beeld hebt wie ik ben. Ik ben geboren in het westen van het land maar woon nu al zo’n 20 jaar in Almelo. Naast het opvoeden van de eigen kinderen, was er ook plek voor kinderen uit crisissituaties, en er was altijd wel wat te doen op kerkelijk gebied. Altijd dus een actief leven gehad.

Toen de kinderen zo’n beetje de deur uit waren, was er wat meer tijd voor het ontwikkelen van mijn creatieve gave. In 2015 heb ik de Fotovakschool in Apeldoorn afgerond. Ik ben een freelance fotograaf, die af en toe een opdracht aanneemt. Dat kan zijn het restaureren van beschadigde foto’s, wat klein studiowerk voor websites, kinderfotografie en soms wat portretten. Mijn grote passie is het fotograferen in het “wild”. Zuid-Afrika heb ik een paar keer mogen bezoeken, waar ik de Big Five en nog veel meer heb mogen fotograferen voor research, magazines, websites, nieuwsbrieven enz.

Het is de bedoeling dat ik de projecten van Stichting Present Almelo in beeld ga brengen. De foto’s worden gebruikt als ondersteuning van een verhaal op de website, als korte impressie op Facebook en ter ondersteuning van presentaties enz.  Ik heb er in ieder geval heel erg veel zin in, en wie weet ontmoeten wij elkaar binnenkort. Met een hartelijke groet, Corrie van Leeuwen’.

Corrie, we zijn blij met jou komst!