Welkom Erik Fraanje: nieuwe groepenbegeleider

8 oktober 2018

Welkom Erik in ons team van vrijwillige groepenbegeleiders! Dit keer een man en daar zijn we heel blij mee. Erik is niet helemaal onbekend met Stichting Present Almelo, want in zijn baan als bewindvoerder heeft hij zelf mogen ervaren hoe impactvol en waardevol de inzet is van een groep vrijwilligers via Stichting Present Almelo bij zijn cliënt. De werkwijze en het effect van dit project is hem zo bijgebleven dat hij zich nu in zijn vrije tijd wil inzetten als vrijwillige groepenbegeleider. Wij vinden het bijzonder!

Hieronder stelt hij zich nog even kort aan jullie voor:

“Mijn naam is Erik Fraanje, ben getrouwd met Lucie en heb een dochter, Laura, die in Rotterdam psychologie studeert. Ik woon in Almelo en heb de Stichting Present leren kennen tijdens mijn werk als bewindvoerder en dat was een aangename kennismaking.

Ik ben gek op muziek en schrijf voor een muziekblad en luister graag uren lang naar mijn favoriete bands. Af en toe nog een concertje, maar niet meer zoveel als vroeger. De ouderdom slaat toe. Ik wandel graag met onze fantastische hond Tarja en kijk graag naar sport. Sinds kort golfen we veel en dat brengt veel rust in hoofd en lichaam.

Na een periode van veel tegenspoed en persoonlijke problemen ben ik weer aan mijn herstel aan het werken en wat kun je dan beter doen dan jezelf inzetten voor anderen om zo weer aan de maatschappij deel  te kunnen nemen! Mijn drijfveer voor dit werk komt uit humanitaire overwegingen. Ik ben er van overtuigd dat Nederland niet meer zonder vrijwilligers kan! Ik hoop velen van jullie beter te leren kennen en veel projecten mee te maken”.