Present Almelo groeit!

28 februari 2019

Welkom Petra als nieuwe projectcoördinator bij Present Almelo!

Stichting Present zorgt er al bijna zeven jaar voor dat het aanbod van groepen vrijwilligers op plekken terecht komt waar hulp hard nodig is. Inwoners van Almelo die kampen met een hulpvraag vanwege armoede, gezondheidsproblemen of een sociaal isolement kunnen samen met hulpverlening beroep doen op Stichting Present Almelo.

We groeien

Elk jaar coördineert Stichting Present zo’n 150 unieke projecten (praktische klussen en sociale activiteiten) en we zien een groei in het aanbod van groepen. Steeds meer vrijwilligersgroepen, bedrijven, kerken en scholen willen samenwerken met Stichting Present, omdat ze zien dat omzien, maatschappelijke betrokkenheid door te doen echt verschil maakt in de stad.

Participatie, wederkerigheid en gelijkwaardigheid

Daarnaast krijgen wij in Almelo ook een steeds belangrijkere en zichtbare positie voor de gemeente, kerken, het sociale domein én de samenleving. We spelen een belangrijke rol als het gaat om participatie van burgers, wederkerigheid en gelijkwaardigheid, naastenliefde buiten de kerkmuren,  maatschappelijke betrokkenheid, etc.

Onze missie

De projecten zijn en blijven hierin voor ons het uitgangspunt. Onze missie is niet voor niets: een brug slaan tussen mensen die willen geven én mensen die met deze hulp geholpen kunnen worden.

Petra, nieuwe projectcoördinator

Blij zijn wij dan ook om jullie te mogen vertellen dat vanaf heden Petra Koers aan de slag gaat bij Present Almelo in de functie van projectcoördinator. Met de komst van een projectcoördinator kunnen we groei aan. Groei dat niet alleen in het aantal projecten zit, maar ook in de kwaliteit en focus op de mensen die onze projecten maken.

Daarnaast ontvangen wij elk jaar meer hulpvragen dan beschikbare groepen, dus blijven wij de samenleving inspireren om naar elkaar om te zien en zit ons werk er nog niet op!

Petra stelt zichzelf graag persoonlijk even aan jullie voor: klik hier.