Team en Bestuur

Al onze projecten worden uitgevoerd door groepen vrijwilligers uit kerken, bedrijven, scholen, verenigingen, vriendengroepen, etc. Zij worden aangestuurd en ondersteund door de algemeen coördinatoren, het team van Present Almelo en het bestuur.

Bestuur

Onze bestuursleden stellen zich graag aan jullie voor. Klik op de naam van het betreffende bestuurslid oor contactgegevens én hun persoonlijke motivatie om Present te zijn!

Van links naar rechts:

Dave Thomas – algemeen lid;

Jeanet Buikema – penningmeester;

Jan Veenstra – voorzitter;

Gerrit Stam – algemeen lid;

Henk Huisman – algemeen lid.

Team

Ruth Dam en Irene Geerts zijn de twee algemeen coördinatoren van Present Almelo. Hieronder stellen zij zich graag aan jullie voor:

Ruth Dam

(links op de foto)

“Met veel passie en enthousiasme zet ik me in als algemeen coördinator voor Stichting Present in Almelo. Creatief denken, aanpakken, me verplaatsen in mensen, verbinden, mensen laten groeien,  én er 200% voor gaan zullen mij (denk ik!) het beste omschrijven. Ik ben gezegend met een paar talenten en die wil ik vooral inzetten om de maatschappij een stukje mooier te maken. Present verrast en helpt mensen, door de inzet van groepen vrijwilligers, op een laagdrempelige manier. Het geven van tijd en aandacht, verrijkt iedereen en dat blijft bijzonder. Ik geloof in het werk van Stichting Present in Almelo. ”

Irene Geerts

(rechts op de foto)

“Ik geniet ervan om mijn talenten in te zetten voor Stichting Present Almelo en doe dat met veel enthousiasme. Het motiveert mij enorm om te werken met mensen die een warm hart hebben voor hun medemens, met de juiste inspiratiebron en een mooie focus. Erg mooi dat we er, samen, voor iedereen zijn, los van cultuur, religie, afkomst of levenservaringen. Ik vind het geweldig dat Stichting Present in heel Nederland te vinden is, en voor zoveel mensen een brug kan slaan om van betekenis te zijn en om geholpen te worden. Samen sta je gewoon een stuk sterker”.

Alie Dijkstra

Coördineert het project ‘Vluchtelingen Present’ als projectcoördinator met hart en ziel.  Stichting Present Almelo wil graag inwoners van Almelo en vluchtelingen aan elkaar verbinden. Op een laagdrempelige en leuke manier organiseren we daarom diverse projecten passend bij de werkwijze van Stichting Present. Heb je vragen of wil je meedoen aan een project mail dan naar vluchtelingen@presentalmelo.nl.

Petra Koers

Projectcoördinator met een scherp oog voor details en een goede wil om processen steeds verder te optimaliseren. Petra is te benaderen voor alle soorten projecten, sociaal en praktisch, en voor alle vragen, via: projecten@presentalmelo.nl.

Vaste vrijwilligers

Al onze groepen worden zorgvuldig begeleidt door onze vrijwillige groepenbegeleiders. Zij zorgen ervoor dat onze projecten soepel verlopen, hebben een warm hart voor mensen en weten dit goed te combineren met een praktische en creatieve instelling! Onze groepenbegeleiders zijn: Gertia Bredewoud, Petra Koers, Henny Wajer en Marius van Harten

Corrie van Leeuwen is onze fotograaf. Zij legt onze projecten vast op beeld.

Josine Veltman is secretaresse van het bestuur en zorgt ervoor dat de bestuursvergaderingen goed worden voorbereidt, vastgesteld en gepland.

Trainees

In 2019 mogen wij zes jongeren in het kader van Maatschappelijke Dienst Tijd een traineeship aanbieden. Kijk hier voor meer informatie. De volgende trainees hebben zich al gemeld en zijn in 2019 Present!

Leoni Selles – projectjournalist – managersprogramma

Dominique Veenhof – projectleider/jongerenwerver – leiderschapsprogramma.

Wij wensen onze trainees succes en een inspirerende tijd toe bij Present Almelo.

Wij zijn dankbaar voor ons team en bestuur. Samen maken we verschil in Almelo, ieder met zijn/haar eigen talent. Samen Present!