Veelgestelde vragen Meet & Eat

• Hoe vindt het vervoer naar het gastadres plaats?
    Dat moet je zelf organiseren, bij voorkeur met de auto. Voor ons als organisatie, maar ook voor de gasten die staan te wachten, is het fijn als je je houdt aan de aangegeven tijden. Als je dichtbij het AZC Almelo woont, kan het vervoer ook te voet.
  • Wat kan ik op de avond nog meer doen dan een maaltijd aanbieden?
    Je kunt de maaltijd vooraf bereiden, maar er ook voor kiezen om samen met de gasten te koken. Of misschien zelfs wel eerst boodschappen te doen. Het samen nuttigen van de maaltijd is in ieder geval een onderdeel van de avond. Mogelijk blijft er voldoende tijd over om nog andere dingen te doen met de vluchtelingen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan spelletjes (sjoelen, dammen, schaken, backgammon), een wandeling, foto’s bekijken van je gezin/vrienden en Nederland.
  • Hoe ga ik om met eventuele taalbarrières?
    Het gesprek voeren is vanwege de taal soms lastig, online vertaalprogramma’s bieden vaak perspectief. Of denk aan gebaren. Soms kan de taal van muziek of sport ook spreken! Je kunt ook foto’s van jezelf en je familie laten zien. Vinden de gasten vaak erg leuk en soms laten ze jou dan ook allerlei foto’s zien.
  • Wat als blijkt dat het niet loopt die avond?
    Hoewel we proberen door middel van een screening ervoor te zorgen dat jullie bijvoorbeeld geen getraumatiseerde vluchtelingen aan tafel krijgen, blijft het uiteraard mogelijk om wat voor reden dan ook dat het niet loopt. Jullie bepalen zelf wanneer je gasten weer terug brengt, maar hebben de voorkeur vanaf 20:00 tot uiterlijk 21:00 uur. Bij noodgevallen kunnen jullie bellen met het opgegeven telefoonnummer 06 – 83225609 (Present Almelo)
  • Wat als het mij niet lukt de vluchtelingen om 21:00 uur weer terug te brengen en het wordt later?
    In overleg met COA Almelo is het eindtijdstip 21.00 uur gekozen. We vinden het fijn om dan de gasten met gastgezinnen terug te zien. Juist dat moment geeft ons ook een inzicht in hoe het is geweest, zowel voor de gasten als de gastgezinnen. Als het onverhoopt toch later wordt of anders loopt, dan verwachten we dat u ons telefonisch op de hoogte stelt via 06 – 83225609 (Present Almelo)
  • Wanneer is de volgende Meet & Eat avond?
    De volgende Meet & Eat avond staat gepland op vrijdag 13 oktober 2017 en je kan je hiervoor al aanmelden. Klik hier.
  • Waar kan ik met overige vragen terecht?
    Vragen kunt u stellen aan Stichting Present Almelo, 06 – 83225609 of via info@presentalmelo.nl