Vluchtelingen Present

Je wordt via de media vrijwel dagelijks geconfronteerd met schrijnende beelden en reportages over vluchtelingen. Deze vluchtelingen komen ook ons land binnen en hopen een nieuw bestaan op te kunnen bouwen in een veilige omgeving.

Al deze nieuwkomers vinden het fijn om nieuwe mensen (van buiten het AZC of hun eigen kringen) te ontmoeten. We hebben al veel vluchtelingen ontmoet en we zijn geraakt door hun levenslust en warmte. Ondanks hun zorgen, proberen ze iets van hun dagelijks leven te maken en willen ze erop uit, ontmoeten en iets terug doen voor de Nederlanse maatschappij.  Echter, door taalbarrières, beperkte mogelijkheden in middelen- denk bijvoorbeeld aan vervoer, is dit voor hen helemaal niet zo vanzelfsprekend.

Veel inwoners van Almelo willen graag iets voor vluchtelingen betekenen. Ze allereerst een warm welkom bieden of ze juist graag beter leren kennen. Ze weten alleen niet waar ze moeten beginnen of wat ze kunnen doen.

Stichting Present Almelo wil graag inwoners van Almelo en vluchtelingen aan elkaar verbinden. Op een laagdrempelige en leuke manier organiseren we daarom sinds kort, in samenwerking met COA Almelo en Vluchtelingenwerk Almelo diverse nieuwe projecten om in contact te komen met vluchtelingen. Natuurlijk passend in de werkwijze van Stichting Present. Klik op het gewenste project hieronder voor meer informatie én om je aan te melden.

Wil jij iets voor nieuwkomers betekenen? Bijvoorbeeld samen met je kerk, kring, vriendengroep, collega’s (of welke groep dan ook). Dan zijn we op zoek naar jou! Door deelname aan Ă©Ă©n van bovenstaande projecten draag je direct bij aan de integratie van vluchtelingen, want: je ontmoet, praat, vertelt, hebt plezier en deelt. Je leert de verhalen achter ‘de vluchteling’ kennen en ontdekt dat ze ‘gewoon’ mensen zijn. Mensen zoals jij en ik. Hoe bijzonder is dat!

Wil je meer informatie of heb je vragen over het project ‘Vluchtelingen Present’? Neem gerust contact met ons op.

*vluchtelingen: bewoners AZC, statushouders, bewoners huize Alexandra.

Ja, ik heb interesse in het project Vluchtelingen Present en wens een kennismaking/presentatie.