Walk en Talk

Heb jij een warm hart voor Almelo en stadgenoten en wil je dit combineren met beweging, wandelen en interactie? Dan is Walk & Talk iets voor jou!

Walk & Talk is een samenwerking tussen Stichting Present Almelo, het Sportbedrijf Almelo en vele hulpverleners die kwetsbare inwoners van Almelo hiervoor kunnen aanmelden en brengt Almelo’ers coronaproof bij elkaar! In een afgebakende periode van vier weken, ga je minimaal één keer per week wandelen met een ander. Present regelt de match en begeleiding. Sportbedrijf Almelo zorgt voor wandeluitrusting, tips & coördinatie.

Sociaal & sportief

Veel acties en vrijwilligerswerk is door de coronacrisis stil komen te liggen. Aan de andere kant neemt vereenzaming in deze coronaperiode helaas toe. Denk aan alleenstaanden, ouderen, maar ook inwoners van het asielzoekerscentrum of statushouders die nieuw in Almelo komen wonen, maar vanwege corona gebonden zijn aan huis.

De actie Walk & Talk brengen deze twee doelgroepen op een veilige en sportieve manier SAMEN.

Maak verschil

Door mee te doen met Walk & Talk kun jij dus verschil maken voor jezelf (door lekker in beweging te komen), maar ook voor die ander. Je zorgt voor een sociale onderbreking en bemoediging aan mensen die dit hard nodig hebben in deze gekke tijd. Denk aan eenzamen, vluchtelingen, mensen met beperkt sociaal netwerk, moeilijkheden, etc.

Walk & Talk op een rijtje:

• Deelname is gratis;
  • Zowel wandelaars als ontvangers (via hulpverleners) kunnen zich opgeven (zie hieronder);
  • Present Almelo zorgt voor een passende match waarbij we rekening houden met ieders wensen. Denk bijvoorbeeld aan een voorkeur voor een bepaalde wijk of tijdstip;
  • Als de match is gemaakt ontvang je vooraf duidelijke informatie over je wandelpartner, wat er van je wordt verwacht en afspraken over de start en het einde van Walk & Talk;
  • Je ontvangt handige tips en een leuk wandelverrassingspakketje.  Zo gaat iedereen altijd goed voorbereid op pad.

Aanmelden?

Herken jij je in het volgende? :

• Je wandelt graag en brengt dit enthousiasme over op anderen;
  • Je hebt het hart op de juiste plek en wil graag van betekenis zijn voor een ander;
  • Je bent ouder dan 18 jaar en goed ter been;
  • Je bent woonachtig in (de omgeving van) Almelo;
  • Je vindt het leuk om nieuwe mensen te ontmoeten, zeker als zij ontmoeting nodig hebben vanwege eenzaamheidsproblematiek en/of integratie in de stad;
  • Je maakt graag contact met mensen, ook als iemand geen Nederlands spreekt;

KLIK HIER, want dan zoeken we jou als wandelBUDDY

OF

Ben jij zelf (of hulpverlener/tussenpersoon bij) iemand die zich herkent in het volgende?  :

• Ik zou graag (vaker) willen wandelen, maar ik weet niet waar en hoe;
  • Ik voel me eenzaam en vind het moeilijk om zelf contact te maken met anderen;
  • Ik wil graag de Nederlandse taal oefenen en zoek contact met iemand die laagdrempelig met mij gesprekken aangaat;
  • Ik woon sinds kort in Almelo, wil graag de wijk / stad beter leren kennen, maar heb geen sociaal netwerk/iemand die mij hierbij kan helpen.

KLIK HIER, want dan zoeken we jou als wandelMATCH

Walk & Talk wordt mede mogelijk gemaakt door een (financiële) bijdrage van: