Als groep

Ontdek hoeveel plezier het geeft om samen met je collega’s, klasgenoten, vrienden, familie of kerkleden een ander te ontmoeten en te helpen. Present helpt jullie graag bij het vinden van een vrijwilligersproject. Voor ons is het dé uitdaging om op basis van jullie aanbod een project te organiseren dat bij jullie past en betekenis heeft voor een ander. Ontdek hoe je door als groep samen te werken elkaar op een andere manier leert kennen.

Present organiseert en begeleidt

Aanmelden kan met een groep van 2-40 personen. De mensen die jullie helpen, zijn mensen die geen netwerk hebben, leven in armoede of kampen met psychische of fysieke problemen (ziekte, ouderdom of beperking).

Voor groepen organiseren wij twee type Presentprojecten:

• Praktische projecten: helpen verhuizen, opknappen (schilderen, behangen, sausen) of schoonmaken van een woning of het opknappen van een tuin (snoeien, schoffelen).
  • Sociale projecten: koken voor een groep, het organiseren van een gezellige middag voor mensen met een lichamelijke of verstandelijke beperking of koffiedrinken met eenzame ouderen.

Een project wordt altijd georganiseerd op basis van jullie wensen en beschikbaarheid. Na jullie digitale aanmelding nemen we contact op om deze te inventariseren.

Kosten?

Deelname is in principe voor vriendengroepen kosteloos. Eventueel verzoeken we jullie om een kleine bijdrage te doen voor bijvoorbeeld de inkoop van materialen.

Aan bedrijven vragen we een vergoeding per project of per persoon. We zijn als organisatie afhankelijk van giften, subsidie en bijdragen van bedrijven.

Meld je aan of neem contact op voor een presentatie