Voor vrijwilligers

Een brug slaan tussen mensen die iets hebben te bieden en mensen die daarmee geholpen kunnen worden. Dat is de missie van Present! Als makelaar in vrijwilligerswerk bieden wij de mogelijkheid om je als groep of individu in je eigen woonplaats in te zetten voor mensen die te maken hebben met armoede, een slechte gezondheid of een sociaal isolement.

Het doel van Present is om een  beweging op gang te brengen in de samenleving waarbij  steeds meer mensen het vanzelfsprekend vinden om naar elkaar om te zien. En dat werkt. Want met een Present-project komt er in één dag echt iets van de grond en ontstaan er ontmoetingen met impact.

Projectmatige aanpak – groot resultaat

We werken projectmatig, Dat kan eenmalig, waardoor je met elkaar een zinvolle en goed bestede dag beleeft.  Maar als jouw groep zich meerdere dagen voor anderen in Almere wil inzetten kunnen jullie je aanmelden. We zoeken dan meerdere projecten of een groot project verdeeld over meerdere dagen, net wat bij jullie past.

Vrijwilligerswerk via Present: zinvol én effectief

Bij Present begint het allemaal bij het aanbod van de groep vrijwilligers. Jullie agenda en mogelijkheden staan centraal. Maar door onze nauwe samenwerking met professionele welzijns- en hulpverleningsinstanties hebben wij ook een goed zicht op de maatschappelijke problematiek – zelfs  achter gesloten voordeuren. Jullie aanbod koppelen wij aan hulpvragen van cliënten die de hulpverleners bij ons indienen. Door  op deze manier samen te werken bereiken we de meest kwetsbare groepen van de Almeerse samenleving.  En omdat we projecten willen organiseren die gebaseerd zijn op jullie interesses, kennis en kunde selecteren wij hulpvragen waarbij jullie inzet zinvol én effectief is.

Present is er voor jullie, zodat jullie aanbod terecht komt waar het echt nodig is

We maken graag kennis met jou om samen met jou/jullie te bekijken wat jouw/jullie aanbod is en om vervolgens een passende ‘match’ te maken. Klik hier om met ons in contact te komen.

Weet je al wat je wilt? Klik hier om direct aan te melden!