Van hulpontvanger naar vrijwilliger

20-04-2020

Ook deze week hebben we weer een ontzettende leuke “corona-match” kunnen maken. Een 23 jarige Pabo studente die vroeger zelf problemen heeft gehad wil nu zelf mensen helpen. Het gaat goed met haar en zij wil nu iets voor anderen betekenen, omdat zij zelf ook geholpen is. Ze biedt aan om 1 middag in de week naar de speeltuin te gaan of te wandelen in het bos met kinderen buiten. (Die het goed kunnen gebruiken) In principe wil ze het alleen doen, maar haar studiegenoot staat stand-by, zodat ze samen garant staan voor deze hulpvraag. Helemaal volgens de werkwijze van Present. Gelukkig kwam hier een passende hulpvraag voor binnen. Een meisje van 10 jaar die het af en toe fijn vindt om er even op uit te zijn en echt kind te kunnen zijn. Zij groeit op in een éénoudergezin, waar veel zorgen zijn. De match was dan ook snel gemaakt! Eén middag in de week gaat ze naar het meisje toe om gezellig te wandelen of naar de speeltuin te gaan, hierbij blijven ze uiteraard op 1,5 meter afstand. Ze is zo enthousiast geworden over haar vrijwilligerswerk, dat ze graag nog meer voor mensen wil betekenen.

Een “coronamatch” van afgelopen week! Enthousiast geworden? Wil je ook helpen als groep vrijwilligers of gezin? Geef je dan op via deze link
Ben je hulpverlener en wil je graag vrijwillige hulp voor een cliënt? Vraag dit dan via deze link aan!
Overleggen over een casus kan altijd, neem contact met ons op, het liefst per mail: info@presentamersfoort.nl