Ook in deze tijden zijn wij Present

23-04-2020

Ook in tijden van Corona zijn we Present en werken nu nét iets anders dan dat we normaal gesproken doen. We zijn blij dat we ook nu de beweging om meer naar elkaar om te zien kunnen voortzetten.

Hoe zijn zijn we nu Present
T/m 1 juni geldt het volgende:

Coronaprojecten
We gaan voor ontmoetingen in de vorm van: een appje, een telefoongesprek, skypegesprek e.d. Ook aanbod zoals bijvoorbeeld een hond uitlaten, boodschappen doen, bloemetje brengen, ramen lappen (buiten), kinderopvang en huiswerkbegeleiding is welkom. We koppelen dit aanbod graag aan cliënten van hulpverleners die, om welke reden dan ook, niet zo makkelijk toegang hebben tot hulp, maar dit wel hard nodig hebben. Daarbij hopen we dat deze ‘aangepaste’ ontmoetingen leiden tot meer ontmoetingen na afloop van deze crisis.
Wil je helpen, meld je dan aan via deze link.
Heb je als hulpverlener een hulpvraag, meld deze aan via deze link.

Tuinprojecten in duo’s
Door de maatregelen van het RIVM is het mogelijk om tuinprojecten met maximaal 2 personen te doen. Het voorjaar is een uitgelezen moment om een tuin aan te pakken. Wil je helpen met je vriend, vriendin, zus, buurman, leuke tante of wie dan ook, meld je dan aan via deze link. Een grotere tuinklus kunnen we natuurlijk over meerdere dagen en personen verdelen. We doen dit altijd in overleg met jullie.

Gezinstrajecten Gezin in de Buurt/ Homies
In deze periode koppelen we ook gezinnen aan elkaar. Nieuwe matches worden door ons voorbereid en kunnen digitaal tot stand gebracht worden. Wanneer je met je gezin van betekenis wilt zijn voor een gezin met stress door bijvoorbeeld 1 of meerdere kinderen af en toe een dagdeel op te vangen, klik hier voor meer informatie of meld je gelijk aan voor een intakegesprek ‘op afstand’. Voor de gezinstrajecten adviseren wij de RIVM richtlijnen te volgen.

Contact
Wij werken voorlopig vanuit huis en zijn het beste bereikbaar via info@presentamersfoort.nl.

Lees hier verhalen over gemaakte matches in de corona-periode. En voor alles geldt: pas goed op jezelf zodat er je voor die ander kunt zijn!