Hulpvraag melden

Vanwege de maatregelen die de Rijksoverheid heeft ingesteld ter bestrijding van het Coronavirus zijn we Present in aangepaste vorm. Je kunt wel een aanmelding doen en we overleggen graag met je wat de mogelijkheden zijn met inachtneming van de richtlijnen van het RIVM. Wij hanteren dit stroomschema en richtlijnen.

Als professional kun je een hulpvraag melden als je denkt dat de inzet van een groep vrijwilligers een meerwaarde heeft voor het hulpverlenings- of zorgtraject van je cliënt(en).

Present zet groepen vrijwilligers een dag of dagdeel in rondom een praktische of een sociale hulpvraag. Deze vragen kun je melden met de formulieren voor praktische en sociale hulpvragen.
Ook kunnen vrijwilligers praktische of sociale ondersteuning bieden binnen duurzaam contact met je cliënt. Deze behoefte kun je melden via het formulier Hulpvraag gezin melden.

Criteria voor alle projecten zijn:

• Je cliënt heeft onvoldoende financiële middelen, netwerk en/of gezondheid om het werk zelf uit te voeren.
  • Je cliënt is bereid om op de dag van het project (naar kunnen) aanwezig te zijn en mee te doen.
  • Ontmoeting (tussen cliënt en vrijwilliger) is wezenlijk onderdeel van het project.

Meld je praktische hulpvraag

Meld je sociale hulpvraag

Meld de behoefte aan een Gezin in de Buurt/Homie

Aanmelden Samen Oplopen