Meedoen als bedrijf

Wilt u Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) handen en voeten geven? Dan is een samenwerking met Present Amersfoort de overweging waard. Present kan u helpen om impact te hebben in de lokale samenleving waar uw bedrijf is gevestigd. Deelname levert inspiratie en verbondenheid op voor het hele bedrijf. Collega’s werken met elkaar in een heel andere setting. Teambuilding op zijn best!

Deelname aan het lokale vrijwilligerswerk kan op twee manieren:

Maatschappelijk personeelsuitje

Regelmatig organiseert Stichting Present Amersfoort maatschappelijk verantwoorde personeelsuitjes. Op basis van uw kennis, kunde en wensen verzorgen wij een dag of dagdeel waarbij de complete organisatie voor onze rekening is.

Teamcoaching IKBEN!ZINVOL

Neem met uw (directie- of management)team deel aan een IKBEN!ZINVOL-dag. IKBEN!ZINVOL is een effectieve en ‘duurzame’ vorm van teamcoaching, dus met een maatschappelijk randje. Een IKBEN!ZINVOL-dag ziet er als volgt uit. ’s Ochtends voert het team een (uitdagend) vrijwilligersproject uit in bijzijn van één of twee professionele teamcoaches. De middag staat in het teken van reflectie en evaluatie. Door de spiegel voor te houden, creëert de teamcoach openheid rondom de huidige samenwerking, wordt bevestigd wat goed gaat en wordt de vinger gelegd op ontwikkelingspunten. Zowel individueel als in teamverband krijgt u naast inspiratie een concrete set adviezen c.q. vaardigheden mee.

Investering

• Maatschappelijk personeelsuitje en teambuilding: wij werken voor kwetsbare groepen die zelf niets hebben. Daarom brengen wij de organisatie, begeleiding en het verbruik van materialen bij u in rekening. Wij rekenen hiervoor een bedrag per medewerker. Per groep maken we een offerte op maat. Meld je aan of neem contact op voor een kennismaking
      • Teamcoaching IKBEN!ZINVOL: De kosten van een IKBEN!ZINVOL-traject hangen af van uw probleemstelling, de specifieke coachingsdoelstellingen en de omvang van uw team. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Ervaringen

Een afdeling van een logistiek bedrijf in Leusden heeft in twee groepen praktisch werk verricht bij mensen in huis. Een groep ging opruimen en schoonmaken bij een vrouw. Deze vrouw heeft een licht verstandelijke beperking en haar huis was flink verwaarloosd. De groep ging lekker aan de slag hier. Een van hen geeft aan: “De uitzichtloosheid van deze vrouw heeft me geraakt. Ze heeft bijna geen familie en vrienden. Ze was ons zeer dankbaar. Je kon merken dat ze gewoon een zetje nodig had, want ze heeft ook heel goed meegeholpen met het schoonmaken. Mooi om samen met collega’s iets voor haar te betekenen.”