Present in 2018

13-06-2019

Ons jaarverslag over 2018 is uit en laat zien hoeveel moois Present Amersfoort vorig jaar tot stand heeft gebracht. Ruim 1000 vrijwilligers hebben totaal 6900 uur gevuld met hulpontvangers (en zichzelf) blij maken. De meeste projecten vonden plaats bij particulieren thuis. Heel wat Amersfoorters zijn geholpen door groepen die gingen schilderen, laminaat leggen, opruimen, schoonmaken, dozen uitpakken, verhuizen en tuinieren. Vrijwilligers die iets minder praktisch aan de slag wilden, zijn te gast geweest in diverse zorginstellingen waar ze bewoners (en zichzelf) een leuke tijd bezorgden met spelletjes doen, samen de keuken in gaan om iets lekkers te maken, wandelen bij mooi weer en boeiende gesprekken te voeren. Ook hebben vrijwillige gezinnen hun gezinsleven voor langere periode gedeeld met kwetsbare gezinnen en kinderen.

Keer op keer krijgen we terug van hulpverleners dat de inzet van vrijwilligers via Present zoveel oplevert: natuurlijk hele concrete klussen die gedaan worden maar óók dat mensen opnieuw een beetje vertrouwen krijgen in hun medemensen, dat er een stap gemaakt kan worden in het traject van hulpverlening of dat hulpontvangers ervaren weer eens gewoon als mens gezien te worden (in plaats van een moeilijk geval).

We nodigen je uit om even de tijd te nemen om het inspirerende verhaal van Astrid, een van onze hulpontvangers in 2018, te lezen. Lees wat de hulp via Present voor haar betekent maar ook hoe de vrijwilligers en de hulpverlener terugkijken op hun betrokkenheid bij het Present project bij Astrid thuis – en wordt zelf ook enthousiast zelf Present te zijn. Klik hier voor ons jaarverslag. We zijn er trots op!