Over ons

We geloven dat mensen bereid zijn om zich in te zetten voor de ander en de samenleving. De kloof tussen die bereidheid en het daadwerkelijk in actie komen is voor veel mensen (te) groot. Er is een brug, een verbindende schakel nodig. Stichting Present wil deze schakel zijn.  In Amersfoort verzorgen we ruim 100 projecten per jaar. Dat zijn zo’n 800 vrijwilligers die zich inzetten om van Amersfoort een mooiere stad te maken!

Stichting Present Amersfoort

Stichting Present Amersfoort is in 2006 opgericht door Harmen en Ina van Zwol. In het eerste jaar begon Present Amersfoort met vijf projecten, inmiddels organiseren we jaarlijks ruim 100 projecten in Amersfoort en omgeving. Dit betekent de inzet van minimaal 500 unieke vrijwilligers! Deze vrijwilligers komen voornamelijk uit kerken. Maar ook het aantal bedrijven dat zich via Present Amersfoort inzet neemt toe. Daarnaast organiseert Present jaarlijks Maatschappelijke Stages voor ongeveer 90 leerlingen van het voortgezet onderwijs. Present Amersfoort is een dynamische stichting die nog volop in ontwikkeling is.

Samenwerking Present Soest

Stichting Present Amersfoort heeft de afgelopen jaren een breed netwerk met maatschappelijke organisaties opgebouwd. Deze organisaties bereiken een groter werkgebied dan Amersfoort zelf. Vanuit Soest kregen we zowel meldingen van hulpvragen als aanbod van groepen. De bereidwilligheid van mensen om iets te doen in de samenleving willen we ook in Soest graag op een professionele wijze verbinden aan de hulpvragen.

Daarom is in 2011 Stichting Present Soest opgericht in samenwerking met een plaatselijke werkgroep. Deze stichting valt samen met Present Amersfoort onder één coöperatief bestuur. Op deze manier worden de krachten gebundeld en wordt er gewerkt vanuit één operationeel kantoor voor de regio.