Thanks & Giving Away voor hulpverleners

Het project
Vrijwilligers kunnen zich voor 6 november aanmelden om als duo tijdens de feestmaand iemand twee keer te ontmoeten. Zij geven aan wat een geschikt moment voor hen is om jouw cliënt te bezoeken. Zij nemen een klein cadeautje mee en ondernemen iets met deze hulpontvanger, zoals: een kopje theedrinken, een wandeling maken, een bezoekje aan een tuincentrum e.d. Net wat de vrijwilligers te bieden hebben. Uiteraard met inachtneming van de coronaregels.

Ook kunnen de vrijwilligers een kerstpakket samenstellen voor iemand die dit gebruiken kan. Voor het samenstellen van dit pakket hebben we jouw input als hulpverlener nodig. Met jou kan de vrijwilliger een pakket op maat maken.
Het kerstpakket wordt vóór 18 december gebracht door de groep die het pakket heeft samengesteld. Hierdoor ontstaat er dus een echt contactmoment. Dit contact is wat ons betreft heel wezenlijk, wellicht dat er een langere verbinding ontstaat tussen vrijwilligers en hulpontvangers.

Wat verwachten we van jou als hulpverlener?
Je cliënt aanmelden kan via het onderstaand formulier. We gaan vertrouwelijk om met de gegevens en vragen dan ook om het aanmeldformulier zo uitgebreid mogelijk in te vullen met de gegevens van de hulpontvanger(s). Hoe meer details hoe beter, dan kan het kerstpakket ook echt op maat worden gemaakt.

Concreet

• Aanmelden kan tot en met 13 november
  • In de week van 16 t/m 20 november informeren we je of en aan wie jouw aanvraag is gekoppeld.
  • De vrijwilligers nemen eerst contact met jou op voor de contactgegevens van het gezin en hoe ze het pakket kunnen afleveren. Mogelijk hebben ze dan ook aanvullende vragen aan je. Het is dus belangrijk dat je de contactgegevens doorgeeft waarop je ook echt bereikbaar bent voor overleg
  • Van 23 november t/m 23 december vinden de bezoeken van de duo’s plaats.
  • De kerstpakketten worden in de week van 14 t/m 18 december bij de hulpontvanger gebracht.
  • Wij doen ons uiterste best om zoveel mogelijk hulpvragen te koppelen, maar wij gaan uit van het aanbod van vrijwilligers. Daardoor kan het voorkomen dat jouw hulpvraag niet gematcht wordt. We vragen hier begrip voor en zullen je zo snel mogelijk op de hoogte stellen van het doorgaan of niet.

Vul hier het formulier in.