Thanks & Giving Away voor vrijwilligers

Wat fijn dat je belangstelling hebt voor “Thanks & Giving Away” Het doel van dit project is om de feestmaand een warme periode te laten zijn voor mensen die dit nodig hebben. Want dat is ook in Amersfoort en Leusden namelijk nog niet zo vanzelfsprekend. Door mee te doen aan deze actie kijk je om naar anderen, minderbedeelden, zieken of eenzamen die extra aandacht verdienen.
Op deze manier vergroten we verbondenheid tussen alle diverse mensen die onze stad/ons dorp rijk is.

Hoe gaat het in zijn werk?
Iedereen, kind, of volwassene, kan zich alleen of als duo aanmelden voor dit project. Ook het hele gezin kan meedoen! Er zijn twee mogelijkheden:

• Je kunt je als aanmelden als duo.
    Als duo kies je twee momenten om eenmalig de ontmoeting/het contact aan te gaan met een begunstigde waaraan je wordt gekoppeld. Je verrast iemand met een attentie; een symbool voor warmte, hoop, aandacht en gezelligheid, waarmee je de hulpontvanger een hart onder de riem steekt. Dit gaat niet om iets groots of om veel geld, gewoon een aardigheidje. Ook kun je ervoor kiezen, natuurlijk met inachtneming van alle coronamaatregelen en in overleg met de hulpontvanger, om iets te doen samen met deze stads-/dorpsgenoot (wandelen, naar het tuincentrum etc.). Net wat bij jullie past en bij de hulpontvanger. Je kunt samen van betekenis zijn voor een ander.
  • Je kunt je ook aanmelden voor het maken een kerstpakket.
    Via de hulpverlening krijg je een hulpontvanger door met daarbij de samenstelling van het huishouden. Dan kun je een pakket op maat maken.

Meer informatie over het opgeven, samenstellen en langsbrengen:
– Opgeven kan tot en met 13 november 2020 door het invullen van het onderstaande formulier.
– In de week van 16 t/m 20 november informeren we je over de details en de werkwijze.
– Van 23 november t/m 23 december kun je als duo, in overleg met de hulpverlener, de bezoeken inplannen.
– Het kerstpakket breng je in de week van 14 t/m 18 december bij de hulpontvanger.

Voor wie is deze actie?
De ontvangers van deze actie worden door hulpinstanties bij ons aangemeld. Zo weten wij zeker dat jullie inzet echt bij mensen terecht komt die dit nodig hebben.
Het is goed voor jullie als vrijwilligers om je er bewust van te zijn dat je soms in aanraking komt met moeilijke situaties. De reactie van het de ontvanger(s) kan ook anders zijn dan verwacht.

Doe mee en meld je aan via dit formulier.