Zomerpakketten, informatie voor hulpverleners

Werkwijze zomerpakketten

Het zomerpakket is een pakket dat wordt samengesteld door groepen uit bijvoorbeeld kerken of gezinnen. We geven de groep een lijstje mee met producten die zich in elk geval in het pakket moeten bevinden en daarnaast nog optionele producten. Denk aan bijvoorbeeld, een strandbal of een leuk tijdschrift etc.

Het zou fijn zijn als het zomerpakket voor 15 juli langs gebracht door de groep, hierdoor ontstaat er dus een echt contactmoment met het gezin. Mocht het gezin die het pakket gaat ontvangen het echt vervelend vinden of ‘weldoenerig’ aan vinden voelen, dan kan je afspreken met de vrijwilligers om het op een andere manier op te lossen. Bijvoorbeeld dat het zomerpakket bij jou wordt gebracht zodat jij het aan het gezin kan geven namens hen.

Wat verwachten we van jou als hulpverlener?

Je cliënt aanmelden kan via het onderstaand formulier. We gaan vertrouwelijk om met de gegevens en vragen dan ook om het aanmeldformulier zo uitgebreid mogelijk in te vullen met de gegevens van de kinderen (jongen/meisje en de leeftijd). Ook is er de optie om tips mee te geven aan de groep waar ze aan kunnen denken (wat voor spelletjes ze leuk vinden, de hobby’s van de ouders en de kinderen). Hoe meer details hoe beter, dan kan het zomerpakket ook echt op maat worden gemaakt.

Concreet

• Het aanmelden door jou als hulpverlener kan tot 15 juni.
  • We laten je zo spoedig mogelijk weten wie er aan je aanvraag gekoppeld is.
  • De vrijwilligers nemen eerst contact met jou op voor de contactgegevens van het gezin en hoe ze het pakket kunnen afleveren. Mogelijk hebben ze dan ook aanvullende vragen aan je. Het is dus belangrijk dat je de contactgegevens opgeeft waarop je ook echt bereikbaar bent voor overleg.

Aanmelden van het gezin kan via deze link.