Vandaag was eens een andere dag bij zorgcentrum Cordaan

19-02-2018

Vandaag was het eens ‘n andere dag bij het zorgcentrum van Cordaan in de Ottho Heldringstraat. Want waar op de donderdag normaliter bingo wordt gespeeld was het nu tijd voor spelletjes. Langzaamaan kwamen de ouderen dan ook van hun kamer naar de gezamenlijke ruimte. Eerst koffie of thee om vervolgens druk aan spelletjes als Mens Erger Je Niet, Triviant en Rummikub te gaan. De bewoners van de prachtige locatie van wel 7 etages hoog werden naarmate het spel langer duurde steeds fanatieker. Zo zongen ze enthousiast mee met oude Hollandse liedjes en wist het ene team bij Triviant vaak de antwoorden op lastige vragen eerder dan de andere. Het was gezelligheid troef en de bewoners vermaakten zich uitstekend.

Samen een spelletje Rummikub

De Syriër Ahmar sloot aan, om beter de Nederlandse taal te leren spreken. Hij had inmiddels al een paar lessen gehad en sprak dus ook wel een redelijk woordje maar je zag toch dat hij nog flink zijn best moest doen om de anderen goed te verstaan. Gelukkig werd hij met open armen ontvangen en vond hij snel zijn plek bij de Rummikub groep. Nadat een heerlijke verse cake was geserveerd kon de kleine groep van start. Tessa, een stagiaire van de Stichting Present moest zorgen dat alles in goede banen liep. Vorige week was ze ook al druk met het op orde maken van een appartement in de Rivierenbuurt. Zo is de stichting steeds maar weer actief en wordt er goed werk verricht.

Nadat veel speelronden op alle drie tafels was het weer tijd om terug te gaan naar de woonkamers. De begeleiders hielpen mee met de rollators en looprekjes om vervolgens de dag om 16.00 af te sluiten. Het was tijd voor het avondprogramma in de zorglocatie. Al met al een geslaagde dag!