Christelijk debat tijdens de gemeenteraadsverkiezingen in Amsterdam Zuid-Oost

22-03-2018

Met de verkiezingen in aantocht is het een spannende bedoening in Amsterdam Zuid-Oost. Vele christelijke partijen kwamen naar de Koningskerk om daar hun stem te laten horen over 3 thema’s: Onderwijs, Arbeid en Inclusiviteit. Maar er was ook de stem vanuit de buurt: men kon vragen kon stellen aan de gemeenteraadsleden. Zo kon iedereen zijn zegje doen.

De locatie was erg goed gekozen, in de christelijke gemeenschap van de EGBA. Zo liet de voorgangster nog eens de prachtige witte kerk zien waarnaast dan een grote ruimte was om met elkaar te spreken over de aankomende verkiezingen. Er was koffie, thee en een borrel na afloop. Daarna werd heftig doorgepraat na afloop van het debat. Aan statafels achterin had men vervolgens de mogelijkheid voor persoonlijker vragen. Een prachtkans voor o.a. GroenLinks, D’66, Bij1, SP, de ChristenUnie en de PvdA.

Skin, Samen Kerk in Nederland liet op deze manier zien dat zij hun steentje wilde bijdragen aan de gemengde bevolking in de buurt. De sfeer zat er goed in en af en toe hadden de lijsttrekkers zelfs de lachers op hun hand. Ze waren allemaal op de eerste maandagavond naar de locatie gekomen. Stichting Present leidde het debat en bedankte de aanwezigen dan ook voor hun komst. En nodigde hen en passant uit om eens bij een project mee te helpen en zo te zien hoe nuttig vrijwilligerswerk kan zijn – en vooral: hoe verbindend.

We wensen de partijen veel geluk!