Aan de Madurastraat in Amsterdam-Oost

27-04-2018

Meneer woonde nu 2 jaar in het mooie benedenhuis aan de Madurastraat. Lang was zijn tuin een grote verzameling van onkruid en bloemen waarvan hij de oorsprong niet wist. Zo had hij op een gegeven moment zelfs grote zonnebloemen in het stukje grond. Op dit moment is wat overblijft vooral munt, rozemarijn, framboos, wortel en radijs. De laatste twee in het kleine moestuintje dat hij aangelegd had, speciaal met zaadjes van de Albert Heijn.

Het stukje muur aan de achterzijde was helemaal ververst van alle gewassen en zo had hij in de tuin op het zuiden weer een prachtig uitzicht. Dit allemaal door de sterke samenwerking van het Leger des Heils en stichting Present. We hopen dan ook dat hij gaat genieten van het stukje werk – zo heerlijk met het mooie lenteweer! Hij heeft ook wel een stukje rust verdiend na 27 jaar trouwe nachtdienst bij een hotel in het centrum van de stad. Nooit heeft hij zich ziek gemeld tijdens deze periode en op pas 72-jarige leeftijd vond hij het weer mooi was geweest. Een welverdiend stukje vrijwilligerswerk door een klein team van de stichting. Amsterdam-Oost ziet er weer een beetje beter uit!

De schone muur aan de achterzijde