Een enthousiast bedrijf/teamuitje

05-07-2018

Het waren vandaag 45 man sterk van een bekend bedrijf in het kader van ResponsibALL day, een jaarlijks terugkerende dag die het bedrijf besteedt aan een goede bijdrage naar de wereld. Dit is ook letterlijk zo want op deze dag delen alle 86 landen waar ze werkzaam zijn een dergelijke activiteit. In Amsterdam betekende dit dat ze de stad wat groener maken door deel te nemen aan het plan sociaal tuinieren waar Stichting Present actief aan meedoet. Dit was ook vandaag weer zo. Zo werden in Amsterdam-Oost een 7-tal aan tuinen weer in goede orde hersteld. Door veel onkruid te wieden maar ook om het mos van de stenen af te schrapen in de tuintjes met een  schaduwzijde.

Maar het was vandaag wel heel warm in het stukje leefomgeving in de buurt van de Amsterdam Arena. Zo scheen de gehele dag de zon en was het dus voor sommige flink zweten met toch wel fysiek zwaar werk. De temperatuur gaf 28’C aan. Er was dus ook de nood om genoeg te drinken waar natuurlijk het bedrijf genoeg vanaf weet maar waar Stichting Present ook een handje hielp met kannen van water langs de groepjes te rijden om zo voor enige verkoeling te zorgen. Dit smaakte dan het best in een plekje uit de zon maar er was meer zo brachten we ook als dank een ijsje mee. Hierdoor konden de werknemers weer met een beetje herwonnen energie snel aan de borrel op hun vestiging op de NDSM-werf.

Er werd dus snel een gezamenlijke foto gemaakt op de Haardstee 15 nadat de laatste woorden gesproken werden door de leidinggevenden. Zo boodt het bedrijf nog een vogelhuisje aan de bewoners van de buurt aan. Er werd dan ook direct een ladder gehaald om zo de tuintjes wat diervriendelijker te maken. We verwachten dan redelijk wat bezoek want de eerste vogels kwamen al prachtig aandwartelen nadat de grond flink was omgespit, een uitgelezen kans op verse eetwaar uit de grond.