Achter de schermen met Marjon de Jeu

12-08-2019

In deze rubriek krijgt u een kijkje achter de schermen en maakt u kennis met de medewerkers van Present.

Net als Wendy Molenaar is ook Marjon de Jeu door een samenloop van omstandigheden bij Present aan de slag gegaan. Net na de oprichting van Present, toen het kantoor nog gevestigd was aan de Amstelveenseweg, zat Marjon tussen twee banen in. Om toch bezig te blijven, ging ze bij Present aan de slag als vrijwilliger met een project. Vervolgens werd ze gevraagd voor administratieve werkzaamheden op kantoor.

Rots in de branding

Toen de uitkering op een einde liep, werd het vrijwillige werk gedeeltelijk omgezet in een betaalde functie voor één dag in de week. Dat werd later met nog een dag uitgebreid. Nu is Marjon contactpersoon voor praktische flex projecten, stagebegeleider, doet ze de intake van nieuwe flex vrijwilligers en is ze rots in de branding voor administratieve hand- en spandiensten. Daarnaast zet Marjon zich ook nog steeds in als vrijwilliger op bepaalde projecten, soms zelfs structureel. Om een boterham te kunnen eten, werkt ze verder ook bij PostNL.

Het vrijwilligerswerk wat Marjon voor Present uitvoert, vindt vaak in tuinen plaats. Ook in haar vrije tijd tuiniert Marjon in haar eigen biologische moestuin. Dit is haar grote hobby, die in deze tijd van het jaar veel tijd vraagt.