Actie update…

24-03-2020

Aan hulpaanbod in crisistijd geen gebrek. Dat is wat wij afgelopen dagen wel hebben gemerkt! Naast de vele aanmeldingen voor projecten op de website, kregen we ook talloze mails met nieuwe ideeën hoe we nog meer kwetsbare mensen kunnen helpen.
Sinds afgelopen maandag hebben we meer dan 700 aanmeldingen ontvangen,
zijn er 210 pakketten gedoneerd aan kinderen en worden er 100 pakketten gedoneerd aan ouderen en verstandelijk beperkten! FANTASTISCH!
Daarnaast komen er al veel kaarten binnen met onwijs lieve berichten erop geschreven!
Burennetwerk heeft in een week tijd 80 goede buren en hulpvragers aan elkaar gekoppeld. Hieronder een voorbeeld:
 “Een mevrouw met het corona virus kon haar voedselpakket niet ophalen. Na doorvragen door onze helpdesk bleek dat ze al geen eten en geen geld meer had, ook geen netwerk om op terug te vallen. We belden met een jongeman in haar buurt, hij wil graag helpen en haar voedselpakket halen én betalen.”
Een concert voor ouderen!
En… Van Huys Uit, heeft een corona safe concert gegeven in de binnentuin van een ouderen instelling in Amsterdam Oost. Super leuk!
Het is echt hartverwarmend om dit te zien en het motiveert ons enorm om
vooral door te gaan met deze acties!!
Stuur een kaartje
In de tussentijd is het nieuws naar buiten gekomen dat verzorgingshuizen gesloten zijn voor bezoek. Dit maakt het nog eenzamer voor ouderen en mensen die hulpbehoevend zijn en op locatie wonen. Daarom zijn wij nu vooral op zoek naar mensen die leuke kaartjes sturen. Lekker knutselen met kinderen voor mooie kaarten? Dat kan ook.
Op onze actiepagina kan je zien waar je de kaarten naartoe kan versturen.
Nieuwe Actie: Vakken vullen voor de Sociale Kruidenier
Jumbo Buitenveldert zoekt vrijwilligers die willen vakken vullen voor de Sociale Kruidenier. Hoe werkt het? Jij gaat twee uurtjes vakken vullen bij Jumbo Buitenveldert. Voor elke twee gewerkte uren doneert Jumbo Buitenveldert € 12,50 aan de Sociale Kruidenier. Zo help je de supermarkt de broodnodige voorraden aan te vullen én je helpt de Sociale Kruidenier om pakketten samen te stellen zodat de allerarmsten in de stad ook boodschappen krijgen.
Wil jij dit doen? Geef je dan hier op. Je wordt dan toegevoegd aan een appgroep waarin oproepen worden geplaatst voor shifts van twee uur.
Meedoen aan een andere actie? Houd de website of facebook in de gaten!
Heb jij een idee om mensen te helpen? Mail naar info@stcamsterdam.nl
Nogmaals onwijs bedankt voor al jullie aanbod!
De teams van Serve the City, Burennetwerk en Present!
P.s. heb je nog een tablet liggen die je niet gebruikt? Doneer deze dan via ons aan een verzorgingshuis, of bel een verzorgingshuis om de hoek of ze die kunnen gebruiken voor beeldbellen.