Steun een kwetsbare Amsterdammer!

17-08-2020

Wil jij graag iets betekenen voor een ander tijdens de coronacrisis? Meld je dan aan, alleen of als groep, voor Samen Redzaam, een project van Present Amsterdam.

Wij zoeken vrijwilligers die kwetsbare Amsterdammers kunnen helpen door met ze te bellen, een boodschap voor ze te doen, of door een spelletje boter, kaas en eieren met ze te doen via het raam. Deze doelgroep zag al weinig andere mensen maar dat is in deze tijden nog minder geworden. Daarom kunnen ze alle hulp gebruiken.

Wat Samen Redzaam onderscheidt van andere projecten is dat er niet één vrijwilliger aan één kwetsbare Amsterdammer wordt gekoppeld, maar dat hij een groep vrijwilligers om zich heen heeft waar hij verschillende activiteiten mee kan doen. Door met een groep te werken voorkomen we dat er agendadruk ontstaat. Voor de eenzame stadsgenoot betekent dit dat er verschillende contactmomenten met verschillende mensen zijn. Zijn of haar netwerk is ineens een stuk groter. Er ontstaan ervaringen en verhalen die gedeeld kunnen worden.
Als je je in je eentje aanmeldt, zijn we daar hartstikke blij mee. Wij vormen dan van de individuele aanmeldingen een groep vrijwilligers die een oudere kan gaan helpen. Mocht je met je gezin, voetbalteam of dispuut mee willen doen, dan is dat helemaal fijn!

Wat jij als vrijwilliger bij Samen Optrekken kunt doen:
– Een kwetsbare Amsterdammer iets geven om naar uit te kijken (een belletje, boodschappen of een bezoekje via het raam);
– Dit kun je doen tijdens de coronacrisis, of voor langere tijd. Na corona zouden we dit graag opbouwen naar meer persoonlijk contact;
– Je geeft zelf aan hoeveel tijd je kunt investeren.

Uiteraard nemen wij de richtlijnen van het RIVM in acht (1,5 meter afstand, geen lichamelijk contact, regelmatig handen wassen). Belangrijk is dat je fit bent en niet tot een risicogroep behoort. Ook heb je geen last van verkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts.

Heb jij zin om een handje te helpen? Mail dan naar info@presentamsterdam.nl!