Achter de schermen met… Marjorie Almeida

06-10-2020

In deze rubriek krijg je een kijkje achter de schermen en maak je kennis met de medewerkers van Present Amsterdam.

Marjorie had wat tijd over en ze wilde graag wat goeds doen, daarom ging ze op zoek naar vrijwilligerswerk. Via de Vrijwilligerscentrale Amsterdam kwam ze in augustus 2019 bij Present Amsterdam terecht. Er was een vacature voor tijdelijke vervanging van de vrijwillige coördinator hulpvragen, Marjorie reageerde en een dag later mocht ze al op gesprek komen. Nog diezelfde week werd ze ingewerkt en vervolgens ging ze zelfstandig aan de slag. Met haar werkervaring bij PWC en administratieve achtergrond gaat dat haar heel goed af. Het kleine, gezellige team past haar beter dan een grote zakelijke werkomgeving. Het beviel beide kanten zo goed dat ze na de vervanging is gebleven.

Het contact met de aanmelders van de hulpvragen is heel goed. Men is heel dankbaar bij Present Amsterdam terecht te kunnen met een vraag. Wat Marjorie het meeste aanspreekt, is als er een match tot stand gekomen is. Het geeft haar heel veel voldoening dat zij daar aan bijgedragen heeft door het aannemen van de hulpvragen.

Marjorie heeft een partner op wie ze heel verliefd is. Ze heeft 2 dochters, van 6 en 16 jaar, met wie ze graag veel tijd doorbrengt. In haar vrije tijd gaat ze graag naar de bioscoop of het museum.