Wie heeft er schroeven?

18-03-2021

Samen met een nieuwe vrijwilliger, Tareq, mocht ik helpen bij het in elkaar zetten van spullen na een verhuizing. Een alleenstaande vrouw met drie kinderen had hulp nodig met verhuizen. Twee dagen van tevoren was ik nog in haar oude huis om mee te helpen met het inpakken van spullen in dozen. Nu was ik in haar nieuwe huis om te helpen met het weer uitpakken van spullen en te helpen met spullen weer in elkaar te zetten. Ik werd vergezeld door Kees en Tareq en we konden elkaar helpen met het in elkaar zetten van een stapelbed. Het was leuk om elkaar op deze manier een beetje te leren kennen. Tareq deed voor de eerste keer vrijwilligerswerk voor stichting Present en dit was een leuke klus om ook nog ruimte te hebben voor gezelligheid tussendoor.

Nadat Kees weer naar huis was gegaan bleven Tareq en ik achter om het bed af te maken. Helaas waren er een paar schroeven kwijt en kwamen we hierdoor een beetje in de knoop. We konden nergens anders in het huis schroeven vinden dus besloten we om aan de buren te vragen of ze misschien wat schroeven hadden liggen die wij zouden kunnen gebruiken. De buren reageerden positief en lieten ons in de schuur zoeken naar de schroeven. Het was leuk om hierdoor ook wat contact met de buurt te hebben. Uiteindelijk hebben we het stapelbed toch nog goed in elkaar kunnen zetten.

Tareq en ik hebben veel gelachen en hij heeft me veel verteld over het leven wat hij leidde voordat hij naar Nederland kwam. Toch altijd bijzonder om dan op deze manier vanuit verschillende hoeken samen te komen en samen te werken!

(Dank aan onze stagiaire Hanna voor deze bijdrage)