Geslaagde tuinopknapdag aan de Heggerankweg in Noord

24-04-2021

April doet wat hij wil… Tijdens de tuinopknapdag aan de Heggerankweg in Noord op 2 april jl. konden we rekenen op de laatste droge dag voordat het winterse weer ons daarna zou verrassen.

Met 10 enthousiaste en heel diverse vrijwilligers hebben we met het Sociaal Tuinieren project opnieuw sterke planten geplant in een aantal voortuinen waar lege plekken waren ontstaan.

Van tevoren hadden Sanna Bakker (Eigen Haard) en Robertien Aberson (Present Amsterdam/Sociaal Tuinieren) de wensen van de bewoners opgenomen. Per tuin gingen 2 vrijwilligers aan de slag. Sommige deelnemers hadden ervaring met tuinwerk en met het maken van een praatje met de bewoner: ‘Ik doe dit werk graag en ik vind het leuk als ik er ook wat van leer’.

Een vrijwilliger had zijn muziekbox mee genomen en dat gaf een extra boost aan de pittige klus om eerst de tuin te ontdoen van gras en daarna alle planten aan te planten: een echte make-over.

Een bewoonster was erg blij dat haar tuintje weer vol met planten werd gezet. Ze lachte voortdurend terwijl ze het werk volgde en dat werkte aanstekelijk op de hulpverleners en voorbijgangers.

Eigen Haard verzorgde tussendoor wat drinken en koek en vrijwilliger Kees de Boer van Present had de gereedschappen geregeld.

De nieuwe vrijwilligers zeiden achteraf dat ze het een leuke ervaring hadden gevonden.

Het tuinseizoen is net gestart, helpende handjes zijn altijd welkom!

(verslag door Robertien Aberson)