Indienen van een hulpvraag

Indienen van een hulpvraag? Als professional kun je een hulpvraag melden als je denkt dat de inzet van een groep vrijwilligers een meerwaarde heeft voor het hulpverlenings- of zorgtraject van je cliënt(en).

Er zijn regelmatig groepen die zich via Stichting Present Amsterdam in willen zetten. Met dit aanmeldformulier voor een praktische hulpvraag kunt u een melding maken  die voldoet aan de criteria van Stichting Present Amsterdam.

Criteria zijn:
  • Je cliënt heeft onvoldoende financiële middelen, netwerk en/of gezondheid om het werk zelf uit te voeren.
  • Je cliënt is bereid om op de dag van het project (naar kunnen) aanwezig te zijn en mee te doen.
  • Ontmoeting (tussen cliënt en vrijwilliger) is wezenlijk onderdeel van het project.

Lees eerst meer over hoe Present werkt voor hulpverleners

Houd bij het melden van een project rekening er mee dat:
  • de hulpverlener de verantwoordelijk is voor de cliënt en (gedeeltelijk) aanwezig dient te zijn tijdens de dag van het project,
  • de mogelijkheid bestaat dat er geen passend aanbod is vanuit een groep voor de hulpvraag (en we het project dan niet uit kunnen voeren).
  • hulpvragen blijven één jaar in ons bestand staan, als deze dan nog niet ingevuld zijn worden ze verwijderd.