Samen voor Amsterdam

Groepenbegeleider worden

Gemiddeld 6 uur per maand | Vrijwilligersvergoeding | Flexibel | Dichtbij huis

Present Amsterdam geeft groepen vrijwilligers een eerste eenmalig positieve vrijwilligerservaring. Hierin is goede begeleiding door een vaste vrijwilliger onmisbaar: dat doen onze Present groepenbegeleiders. Die bezoeken vooraf een klusproject, ontvangen de vrijwilligersgroep en sluiten het project af. Een super leuke mogelijkheid om je in te zetten voor je mede Amsterdammers en achter veel voordeuren van stadsgenoten te komen die je anders misschien niet snel zou ontmoeten.

Het begeleiden van groepen is een flexibele functie die ongeveer 6 uur per maand kost. Hoeveel precies, dat heb je zelf in de hand want je kunt zelf aangeven welk project je wilt begeleiden. Je krijgt er ook nog een vrijwilligersvergoeding voor!

Wat doet een Groepenbegeleider?

• Je leest je in op een klusproject.
  • Je gaat op bezoek bij de hulpontvanger met de hulpverlener. Samen inventariseren jullie waar de behoefte ligt, wat prioriteit heeft en welke klusspullen er nog nodig zijn. Dit geef je aan ons door.
  • Wij (team Present Amsterdam ) zorgen voor een uitgebreide projectbeschrijving van de praktische klus.
  • Op de projectdag zelf begeleid je de vrijwilligersgroep door ze welkom te heten bij de hulpontvanger, en het project op gang te helpen. Daarna laat je de groep alleen.
  • Aan het eind van de klus kom je in het laatste kwartier terug op het op een fijne manier af te sluiten en je luistert of de vrijwilligers een goede tijd hebben gehad.

Jij draagt er dus bij dat de afspraken voor iedereen duidelijk zijn en dat er een goede ontmoeting plaatsvindt. Alle activiteiten vinden plaats in Amsterdam. Zo kan jouw betrokkenheid bij de stad groeien en hoef je nooit ver te reizen. Je hoeft zeker geen ervaren klusser te zijn.

Nu aanmelden

Of word lid van Team Present!

Om de ontmoetingen via Present te realiseren hebben we mensen in de organisatie nodig. Ben je een organisatie talent? Vind je het leuk iets met social media te doen? Of ben je echt een mensen-mens? Word ook onderdeel van de Present beweging.

We zijn op zoek naar jou:
  • fotograaf
  • vormgever
  • relatiebeheerder
  • administratief medewerker
  • projectbegeleider
  • fondsenwerver
  • bestuurslid

Helpen als individu

Zoek je een zinvolle tijdsbesteding en ben je alleen? Help je graag anderen een handje? Present biedt je twee mogelijkheden: meedoen met een flexgroep of meedoen door jouw expertise in te zetten voor Present.

In de flexgroep

Samen met anderen voer je 1x per maand een vrijwilligersproject uit, zoals bijvoorbeeld:
  • Sociale projecten. Denk aan: koken voor dak- en thuislozen, de organisatie van een gezellige middag voor mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking of koffiedrinken met eenzame ouderen.
  • Praktische projecten. Denk aan: helpen verhuizen, opknappen, het schoonmaken van een woning of het onderhouden van een tuin.

Met jouw expertise

Present Amsterdam zoekt regelmatig mensen die hun expertise in willen zetten voor de samenleving. Tijdelijk of vast. Wij hebben interesse als je ons kunt ondersteunen in communicatie, vormgeving, fondswerving, projectbegeleiding, kantoorwerk, relatiebeheer of logistiek. Jouw bijdrage maakt voor ons een groot verschil!

Als individuele vrijwilliger met Present
Amsterdam aan de slag