Corona; wat kun je wél doen?

Corona; wat kun je weer wél gaan doen?

Al lange tijd heeft corona een grote impact op ons dagelijks leven en in het bijzonder op dat van kwetsbare mensen. De afgelopen weken zagen we mooie initiatieven in Apeldoorn om er voor elkaar te zijn; kaartjes schrijven en tekeningen maken voor ouderen, bloemen voor bewoners van zorginstellingen, lekkers bakken voor medewerkers in de zorg, raamtekeningen maken enz enz. Hartverwarmende activiteiten die Apeldoorn een beetje mooier maken in deze moeilijke tijden. Als coördinator van #nietalleen heeft Present Apeldoorn verschillende hulpvragen kunnen koppelen aan mensen die deze hulp graag wilden bieden. Daarnaast hebben we, binnen de richtlijnen van het RIVM, tuinen opgeknapt en mensen geholpen met verhuizen, samen met onze flexwerkers.

Stukje bij beetje worden de maatregelen versoepeld en wordt de ruimte om anderen fysiek te ontmoeten weer groter. Dat betekent ook dat we weer in kleine groepjes vrijwilligers kunnen inzetten. Want de behoefte aan sociale activiteiten en hulp bij praktische klussen is in deze tijd alleen maar toegenomen!

Wil jij je, samen met bijvoorbeeld je collega’s, een paar vrienden, familie of sportmaatjes inzetten voor een ander? Jouw beschikbare tijd en je talenten zijn daarbij de uitgangspunten. Present denkt graag met je mee over de mogelijkheden voor een mooie ‘coronaproof’ activiteit. Je kunt bellen naar 055- 576 79 97 of een mail sturen naar info@presentapeldoorn.nl

Wat je nog steeds kunt doen:

• Wordt penvriend of penvriendin, net als vroeger! Kijk hier hoe het werkt.
  • een kaartje sturen, Klik hier voor voorbeelden.  Doe het kaartje bij iemand in de brievenbus, of stuur het naar Present. Dan zorgen wij ervoor dat het bij iemand terecht komt die je daar blij mee maakt.  Als je je telefoonnummer erop zet dan kan die persoon jou bellen en heb je even contact.
  • Heb je hulp nodig in de vorm van een praatje via de telefoon, boodschappen die gedaan moeten worden etc. dan kun je op de website van Apeldoorn pakt aan terecht. Hier kun je ook hulp aanbieden.
  • Het Rode Kruis heeft een speciaal telefoonnummer in het leven geroepen voor mensen in thuisisolatie/quarantaine: 070-4455888 (voor een luisterend oor, advies of extra hulp).
  • Je mag ook met Present bellen wanneer je er niet uitkomt, dan kijken we samen: 055-5767997 (spreek de voicemail in, je wordt teruggebeld)