Meet & Eat

Stel jij je huis open voor nieuwkomers?

Wil je graag nieuwkomers ontmoeten en leren kennen? En mensen uit het AZC een warm welkom geven door hen uit te nodigen bij jou thuis om mee te eten? Dat kan met onze doorlopende actie Meet & Eat.

Tijdens een Meet & Eat avond ontvang je als gastgezin twee (of meer) vluchtelingen aan tafel en ga je samen eten. Samen eten verbindt, de ontmoeting helpt in de integratie en er ontstaat zo veel meer begrip over en weer.

Als je mee wilt doen, geef je zelf aan op welke datum je mensen wilt ontvangen. Deze datum vul je in op het aanmeldformulier (minimaal 1 week van tevoren). Ook kun je aangeven of je volwassenen, jongeren, of een gezin wilt ontvangen. Op basis van deze aanmeldingen proberen we een zo goed mogelijke ‘match’ te maken. Op de avond van Meet & Eat, haal je de mensen om 17.30 uur op bij de receptie van het AZC. Na het eten breng je hen weer terug.

We organiseren Meet & Eat voor drie AZC locaties: Apeldoorn, Beekbergen en Hoenderloo. Wanneer je mee wilt doen als gastgezin, mag je aangeven van welke locatie je mensen wilt ophalen.

AZC Apeldoorn, Deventerstraat 461. Hier verblijven 300 mensen uit verschillende landen. Mensen alleen en gezinnen. Ook verblijven hier 50 AMA’s (alleenstaande minderjarige asielzoekers, alleen jongens).

AZC Beekbergen, Schalterdalweg 18, Beekbergen. Hier verblijven 160 mensen uit verschillende landen. Mensen alleen en gezinnen.

AZC Hoenderloo, Woeste Hoefweg 80, Hoenderloo. Hier verblijven 200 mensen uit verschillende landen. Mensen alleen en gezinnen.

Wil je meedoen? Via dit aanmeldformulier kun je je opgeven als gastadres. Heb je vragen? Neem contact op met Céline van Oosterhout via celine.van.oosterhout@presentapeldoorn.nl

Lees hier de ervaringen van de vorige Meet & Eat!