Infoavond 15 oktober: vrienden gezocht voor vluchtelingen

10-10-2019

Heb jij interesse om je in te zetten voor nieuwkomers? Kom dinsdag 15 oktober naar de informatiebijeenkomst. Stel je eens voor dat je in een, voor jou, vreemd land bent zonder familie en vrienden. Je spreekt de taal niet, je kent de gebruiken en cultuur niet en je kent helemaal niemand. Dat is wat veel vluchtelingen en statushouders dagelijks meemaken.

Stichting Present biedt verschillende projecten voor nieuwkomers, waaronder Meet&Connect en Meet&Match, om hen te helpen de weg te vinden in Apeldoorn. Op 15 oktober leggen we uit hoe dat werkt  en wat je zelf zou kunnen doen. We vertellen je over de projecten en Vluchtelingenwerk houdt een presentatie over de achtergronden van nieuwkomers. Daarnaast delen 2 ‘maatjes’ van Meet&Connect hun verhaal en ervaring, zodat je een goed beeld kunt vormen of en hoe je als Apeldoorner van betekenis kunt zijn voor nieuwkomers.

Heb je interesse om je in te zetten voor vluchtelingen? Je bent van harte welkom op 15 oktober, 19.30 tot 21.00 uur bij Stichting Present, Regentesselaan 2b. Graag even aanmelden per mail: gast@presentapeldoorn.nl of telefonisch via (055) 576 79 97.
Graag tot ziens op 15 oktober!